Labo: vlamproef

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

Labo: vlamproef

Voor mijn labo chemie moet ik de volgende 2 vragen oplossen. Ik heb overal op google gezocht en ik vond niets. Misschien kunnen jullie mij verder helpen? ;)

Vraag 1:

- Onderzoeksvraag: Waarom zenden metalen licht uit van een bepaalde kleur wanneer ze verhit worden?

Vraag 2:

- Wat is de waargenomen kleur wanneer glas wordt verhit in de hete vlam van een bunsenbrander? Wat zijn hier de R- en S-zinnen bij? Welke WGK?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.253

Re: Labo: vlamproef

Vraag 1: Weet je hoe het atoom eruit ziet? En wat weet je over aanslaan van electronen/atomen?

Vraag 2: Lijkt mij een vraag van: welk metaal/verbinding zit er in het glas en zoek de info. Kan ik je niet direct verder mee helpen.

Wdeb
Is liefde Chemie? ...In elk geval is Chemie wel bijna liefde.

Gebruikersavatar
Berichten: 354

Re: Labo: vlamproef

Wat zijn hier de R- en S-zinnen bij? Welke WGK?
Wat betekenen die afko's??

Gebruikersavatar
Berichten: 7.390

Re: Labo: vlamproef

Vraag 1: Wanneer energie wordt toegevoegd, krijgen de elektronen in de atomen ook meer energie. Zij gaan dan opschuiven naar een hoger energetische toestand, verder van de kern. Ze schuiven een 'baan' op als het ware. Bij het hervallen naar de standaardtoestand, geven ze een lichtflitsje, door het uitstralen van een foton met een bepaalde golflengte die de kleur bepaalt. Dat is wat je waarneemt.

Vraag 2: Volg Wdeb's tip op. Ik kan je ook niet concreet verder helpen.

@Neutra: R staat voor Risk (intrinsiek) en S voor safety. Zie ook hier.
"C++ : Where friends have access to your private members." Gavin Russell Baker.

Berichten: 2

Re: Labo: vlamproef

ok danku

Reageer