Gip laser

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 5

Gip laser

Hallo allemaal.

Ik woon in Antwerpen, k ben 18 en zit in studierichting techniek-wetenschappen.

Dit is mijn laatste jaar. Ik heb dit jaar Geïntegreerde proef en wil dat graag houden over lasers.

Ik heb de theorie/principe van een laser al uitgeschreven. Ik ga nog info verzamelen over veiligheid, lasertypes,geschiedenis, toepassingen, enz. ...... We moeten ook iets praktisch doen. Praktisch deel is wel heel belangrijk. Ik heb al paar ideeën. Ik kan bv. de temperatuurstijging bepalen van verschillende lasers(kleuren) en dan een verband leggen met de verschillende golflengtes. Daarvoor moet ik dus lasers kopen.

Nu heb ik 2 belangrijke vragen voor jullie.

1) Waar en hoe kan ik best lasers kopen ? Ik wil verschillende om te onderzoeken. (groen, blauw, rood, geel,..) Aangezien ik een verband moet kunnen leggen met golflengtes en temperatuurstijging, moeten die evengrote mW hebben denk ik? Daar moet ik rekening mee houden, en ook met de prijs. Dus dat het wel betaalbaar is.

2) Hebben jullie nog andere ideeën i.v.m. praktische deel ? Wat kan ik nog onderzoeken ?

Ik hoop dat jullie mij helpen, dit is mijn laatste jaar en ik vindt het heel belangrijk.

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.282

Re: Gip laser

Iemand die hier een handje kan toesteken?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Gip laser

Dealextreme heeft leuke laser-pointers liggen. Anders is het snel onbetaalbaar voor je denk ik.

Loop ook eens bij een fatsoenlijke elektronica-zaak binnen voor info over laser-LEDs.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Gip laser

Anders heeft conrad altijd wel iets in huis wat zou moeten werken.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer