Vraag over iets met plasma

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 29

Vraag over iets met plasma

Hoi,

Mijn vriend en ik willen het verschijnsel plasma graag gebruiken als onderwerp voor ons profielwerkstuk en het leek ons wel leuk om iets te maken dat hier wat mee te maken had, daarom hadden we het volgende bedacht:

Afbeelding

1: We zorgen voor een (zo groot mogelijk) spanningsverschil tussen 2 metalen plaatjes.

2: We verbreken de stroomkring.

3: We hebben nu een los positief geladen plaatje en een los negatief geladen plaatje.

4: We isoleren de negatief geladen plaat van de omgeving met rubber ofzo.

5: We gebruiken een radioactieve bron om luchtmoleculen te ioniseren.

6: We gebruiken de positief geladen plaat om de elektronen uit het plasma weg te halen.

7: De positief geladen plaat wordt hierdoor neutraal.

8: We houden het negatief geladen plaatje bij de positieve lucht ionen en er vormt zich een wolk van positieve lucht rondom het geïsoleerde negatieve plaatje, waardoor hij in de onzichtbare wolk blijft zweven.

Nu is mijn vraag eigenlijk of jullie denken dat dit verzinsel zou werken, of dat er iets is waar we geen rekening mee hebben gehouden ofzo...

Elk commentaar is welkom ;) .

Bij voorbaat dank!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Vraag over iets met plasma

of dat er iets is waar we geen rekening mee hebben gehouden ofzo...
zwaartekracht?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 29

Re: Vraag over iets met plasma

zwaartekracht?


Nou hier hadden we eigenlijk wel aan gedacht, maar we hoopten dat de schijf misschien zou blijven drijven op de positieve lucht die eronder zou zitten, als je snapt wat ik bedoel...

Ik stel me voor dat positieve luchtdeeltjes onder het plaatje zitten en dankzij de aantrekkengskracht van het plaatje op hun plek blijven zitten, zodat het plaatje als het ware erop kan steunen, of maak ik een fout?/is dat erg onwaarschijnlijk?

Reageer