Springen naar inhoud

Profielwerkstuk hoofdvraag

• Log in om te kunnen reageren

GoDxNero

GoDxNero

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 september 2011 - 21:59

Hallo,

Ik doe mijn profielwerkstuk over het onderwerp 'game design'.
Ik wil graag een RPG-game maken met behulp van Gamemaker voor mijn profielwerkstuk.
Het enige probleem waardoor ik vast loop is de hoofdvraag.
Eerst dacht ik het ''Hoe kan ik een leuk RPG maken?'' te noemen.
Maar de probleem bij deze hoofdvraag is dat het is eigenlijk geen onderzoek vraag, maar een ontwerp vraag.
En bij profielwerkstuk gaat het om onderzoeken.
Heeft iemand enige idee hoe ik het kan noemen?

Alvast bedankt!

Veranderd door GoDxNero, 26 september 2011 - 22:06

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Leviathan

Leviathan

• >100 berichten
  • 123 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 september 2011 - 22:12

Het doel van een profiel werkstuk is je te verdiepen in het door jouw gekozen profiel.
Je moet dus het onderwerp vanuit het oogpunt van het door jouw gekozen profiel bekijken.
Bij techniek bijvoorbeeld de werking van de game en bij cultuur de artistieke waarde of uitzoeken wat de beleving van een game bepaald (Kleur stijlen en muziek enzo).

Je mag wel een beetje creatief zijn met een idee als game design, als je hier al vastloopt dan komen er nog problemen met het maken van de daadwerkelijke game.

GoDxNero

GoDxNero

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 26 september 2011 - 22:29

Bedankt voor je reactie!
Eigenlijk heb ik een beetje raar gedaan.
Ik heb het spel al helemaal gemaakt in plaats van eerst de probleemstelling te bedenken. ;)
Ik weet nu alleen niet hoe ik het kan koppelen aan een geschikte onderzoekvraag. :S
Ik heb N&T als profiel dus het valt wel mee om een onderzoekvraag te verzinnen, hoop ik xD.
Ik zou er wel over nadenken over jou suggestie.
Als iemand nog een leuke suggestie hebt dan hoor ik het graag ^^.

Veranderd door GoDxNero, 26 september 2011 - 22:35

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 26 september 2011 - 22:51

Ik ben niet zo heel bekend met de inhoud/opbouw van een pws. Maar hier toch een poging je te helpen. Je kunt onderzoeken aan welke aspecten een game moet voldoen om maatschappelijk aanvaard te worden. En hopelijk voldoet jouw game dan daaraan ;).

De laatste suggestie van leviathan lijkt me ook wel de moeite.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures