Springen naar inhoud

Simulatie problemen


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Exception

    Exception


  • >100 berichten
  • 113 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 september 2011 - 15:12

Hoi iedereen,

Kan je a.u.b een voorbeeld grondig noemen waarbij het probleem van simulatie aangetoond wordt? Ik zou graag hier een discussie van maken en voorbeelden op basis van logica en verzamelingen zijn meer dan welkom om het uit te leggen.

Stel wij willen een echt spel nabootsen, moeten we dan altijd abstract blijven denken om de constructuur van het spel te begrijpen? Wat zijn de nadelen van (te) abstract denken in dit geval?

Alvast bedankt.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

Xenion

    Xenion


  • >1k berichten
  • 2606 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 september 2011 - 15:24

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met 'het probleem van simulatie'. Zoek je voorbeelden waar simulaties gebruikt worden ofzo?

Stel wij willen een echt spel nabootsen, moeten we dan altijd abstract blijven denken om de constructuur van het spel te begrijpen? Wat zijn de nadelen van (te) abstract denken in dit geval?


Ook hier zie ik niet goed waar je naartoe wil: wat houdt het nabootsen van een spel concreet in? Wil je het programmeren zodat het op de computer gespeeld kan worden, wil je een computerprogramma (bot) schrijven die het spel speelt, ...

#3

Exception

    Exception


  • >100 berichten
  • 113 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 september 2011 - 16:40

Of uw model volledig de werkelijkheid weerspiegelt?

Nabootsen van een spel betekent hier een simulatie van het spel algoritmisch voorstellen.

#4

Xenion

    Xenion


  • >1k berichten
  • 2606 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 september 2011 - 16:48

Een model kan de werkelijkheid vaak maar tot op een zeker niveau benaderen. Je zal steeds benaderingen moeten maken om het rekenwerk haalbaar te houden. In wetenschappelijke/technologische situaties wordt er meestal naar een model gegrepen wanneer blijkt dat het probleem te moeilijk is om analytisch (met zuivere wiskunde) op te lossen.

Voor voorbeelden enzo zou je deze wikipedia pagina eens moeten doornemen: http://en.wikipedia....wiki/Simulation

Een spel heeft meestal spelregels, die regels kunnen normaal gezien vrij eenvoudig vertaald worden naar een diagram ofzo.

#5

Exception

    Exception


  • >100 berichten
  • 113 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 september 2011 - 19:35

Spelregel is inderdaad een mooi sleutelwoord, maar dit gaat het probleem niet kunnen oplossen.
Stel dat je een algorithme wilt zoeken voor het modelleren van een voetbal spel. Hoe kan jij in dit geval de fysieke en psychische parameters dan simuleren?

#6

Xenion

    Xenion


  • >1k berichten
  • 2606 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 30 september 2011 - 19:47

Om dat te simuleren moet je inderdaad functies schrijven die de fysica van het spel beschrijven, maar dan moet je vervolgens nog spelers modelleren en voorzien van een ArtificiŽle Intelligentie zodat ze het spel kunnen spelen.

Het is niet te modelleren met 'een algoritme'. Hiervoor zal je een complex programma nodig hebben.





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures