Springen naar inhoud

Profielwerkstuk

• Log in om te kunnen reageren

xyenntll

xyenntll

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 september 2011 - 17:41

Hallo mensen,

Dit jaar moet ik beginnen aan mijn profielwerkstuk. Ik wil graag een onderwerp bij het vak biologie, maar ik heb geen idee wŠt. Er valt ook best wel veel af, omdat een onderzoek bij het vak biologie bij ons op school verplicht is en ik bij veel onderwerpen geen onderzoek kan bedenken.

Heeft er misschien iemand ideeŽn? Mijn voorkeur gaat uit naar iets medisch, maar het mag niet over ziektes gaan, want dat vindt de vakdocent niet leuk ;) .

Ik zit in havo 5.

Liefs xxx

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 september 2011 - 03:01

Geef maar eens aan welke hoofdvragen je al wel hebt weten te verzinnen. Dan kunnen we daarna kijken of hierbij een relevant experiment te verzinnen is.
"Meep meep meep." Beaker

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 september 2011 - 08:56

(zonder te willen stoken maar...) Wat een onzin dat je geen onderwerp mag kiezen dat de docent 'niet leuk' vindt. Jouw interesse is wat telt en vooral ook gestimuleerd hoort te worden. Als je graag iets met ziekte doet kan je altijd (in overleg met je huidige docent) een andere docent vragen je te begeleiden.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

xyenntll

xyenntll

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 september 2011 - 10:07

Geef maar eens aan welke hoofdvragen je al wel hebt weten te verzinnen. Dan kunnen we daarna kijken of hierbij een relevant experiment te verzinnen is.

Ik weet nog niet eens een onderwerp dus een hoofdvraag en deelvragen bedenken is wat lastig.

(zonder te willen stoken maar...) Wat een onzin dat je geen onderwerp mag kiezen dat de docent 'niet leuk' vindt. Jouw interesse is wat telt en vooral ook gestimuleerd hoort te worden. Als je graag iets met ziekte doet kan je altijd (in overleg met je huidige docent) een andere docent vragen je te begeleiden.

Vandaag te horen gekregen dat het eventueel wel mag, maar ze ''is er niet zo van''. Omdat het lastig is te onderzoeken en zo. Bij mij op school is er maar 1 docent biologie (bij elk vak trouwens) dus ik kan niet begeleid worden door een ander. Maar nu ze heeft gezegd dat het wel ok is eventueel, zat ik te denken aan een Schildklieraandoening of zo en dan als onderzoek een enquete. Als jullie nog ideeŽn hebben hoor ik ze graag!

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 september 2011 - 10:33

Er zijn zo veel onderwerpen te verzinnen, dat is het probleem niet. Het gaat erom om iets te kiezen wat voor jou interessant is. De rest komt later, daar kunnen we je denk ik wel bij helpen.

Een schildklieraandoening is niet erg concreet, ook een enquete is niet direct het meest logische wat je hiermee zou kunnen doen. Je zal een reden hebben waarom je een schildklieraandoening wilt onderzoeken. Welke wil je onderzoeken en wat vraag je je af? Dit hoeft geen wetenschappelijk correct geformuleerde vraag te zijn, daar kunnen we je wel bij helpen.

Echter zomaar een onderwerp verzinnen is niet eenvoudig aangezien we niet weten waar je interesse naar uit gaat.
"Meep meep meep." Beaker

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures