De biologische aspecten van emotie, humeur en geestelijke gesteldheid

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 5

De biologische aspecten van emotie, humeur en geestelijke gesteldheid

Ik heb een vraagje die luidt:

Ik ben op dit moment bezig met een ProfielWerkstuk over de correlatie tussen lichamelijke inspanning en geestelijke gezondheid.

Nu hebben mijn partner en ik al een onderzoeksopzet,

Maar ik wil ook meer kunnen over de biologische aspecten van het humeur enz.

Ik vind veel informatie over het limbisch systeem, en allerlei verschillende factoren en hormoonklieren.

Maar eigenlijk wordt er gezegd dat het allemaal nog niet zo duidelijk is, en dat het een combinatie is van verschillende factoren,

Ik weet dat het lastig is om hier antwoord op te geven,

maar als er informatie over dit onderwerp te vinden is, laat het weten, alsjeblieft.

Rikkus

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: De biologische aspecten van emotie, humeur en geestelijke gesteldheid

Er is enorm veel over te vinden maar dat is voor jou waarschijnlijk niet te lezen (wetenschappelijke publicaties). En anderzijds is er inderdaad nog niet gevonden hoe het precies werkt. Je zou het eens kunnen proberen met Berridge bijvoorbeeld.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 5

Re: De biologische aspecten van emotie, humeur en geestelijke gesteldheid

Beste Mrtn,

Dankjewel voor je hulp.

Betekent dit dat we een ander onderwerp moeten kiezen, want het is echt heel lastig, om hier dingen over te vinden.

Rik

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: De biologische aspecten van emotie, humeur en geestelijke gesteldheid

Op zich betekent dit niet dat je een ander onderwerp moet kiezen. Ben je echter van mening dat je niet tot een goed eindresultaat zou komen met dit onderwerp dan is dat misschien wel verstandig.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: De biologische aspecten van emotie, humeur en geestelijke gesteldheid

Ik denk dat je vooral even tijd moet steken in het formuleren van duidelijke vragen, anders kom je er sowieso niet uit. Eventueel kunnen we je dan verder helpen.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer