Krimpende materie ipv uitdijend heelal?

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Gesloten
Berichten: 134

Krimpende materie ipv uitdijend heelal?

1 van de eerste gedachtes die je natuurlijk krijgt bij het horen van een uitdijend heelal is natuurlijk of in plaats daarvan materie zelf niet krimpt ipv dat er meer ruimtetijd "aangemaakt" word.

In gedachte zie ik geen probleem met dit idee, immers je zou exact hetzelfde waarnemen. Bovendien maakt het 2 dingen wat makkelijker om tegenaan te kijken;

- er komt niet meer ruimtetijd bij, wij worden gewoon kleiner.

-het niet bestaan van een middelpunt in het heelal is geen probleem meer.

Omdat ik hierover geen bestaande theorieen vind, maar het op z'n minst niet een heel rare gedachte is, concludeer ik dat dit idee allang een keer van tafel is geveegd vanwege een bepaalde onmogelijkheid of bewijs van tegendeel.

Ikzelf kan er niet 1 bedenken, zover ik in gedachten kan voorstellen zijn de waarnemingen die wij doen netzo goed op die manier te verklaren. Daarentegen ben ik ook geen wetenschapper, dus mogelijk zie ik iets over het hoofd.

Mijn vraag is dus: is dit idee al eens van tafel geveegd of zijn er nog theorieen die deze mogelijkheid openhouden?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: Krimpende materie ipv uitdijend heelal?

Over krimpende materie ipv een uitdijend heelal heft hier al een lange discussie plaats gevonden.
-het niet bestaan van een middelpunt in het heelal is geen probleem meer.
Is dat nu wel een probleem dan?

Berichten: 156

Re: Krimpende materie ipv uitdijend heelal?

Wat doe je met lichtsnelheid?

Berichten: 134

Re: Krimpende materie ipv uitdijend heelal?

Over krimpende materie ipv een uitdijend heelal heft hier al een lange discussie plaats gevonden.
bedankt, deze had ikzelf niet gevonden. Ik ga op dat topic verder en mag deze van mij wel op slot. Lijkt me niet zinvol om parallel met een ander topic steeds dezeflde argumenten te moeten aanhalen.

Thx! ;)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Krimpende materie ipv uitdijend heelal?

Lijkt me niet zinvol om parallel met een ander topic steeds dezeflde argumenten te moeten aanhalen.
prima argument ;)

en dus maar op slot
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gesloten