Springen naar inhoud

Immuniteit en kanker bij rolstoelpatiŽnten.

• Log in om te kunnen reageren

Gelukkoos

Gelukkoos

• >250 berichten
  • 443 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 oktober 2011 - 14:57

Een sterk immuunsysteem verhindert kanker.
Volgens volgend artikel doet men dit door medikatie /producten/vaccins toe te dienen :
http://kanker.pillie...ker/kanker5.php
Er is geweten dat "Lymfendrainage ,voedingssuplementen ,en een gezonde voeding" ,het immuunsysteem ook versterkt ,en een sterk immuunsysteem kanker weert.
Mijn vraag : Als rolstoelpatiŽnten of een bedlegerigge met een lichamelijk passief leven "Lympendrainage" ondergaat ;krijgen deze dan minder snel kanker ,en worden ze dan minder snel ziek ? En dit er van uitgaande dat het lymfen bij deze mensen slecht circuleert.

Veranderd door Gelukkoos, 03 oktober 2011 - 15:12

Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Cura

Cura

• >1k berichten
  • 2956 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 oktober 2011 - 17:21

De bron die je aanhaald lijkt mij niet betrouwbaar aangezien de auteur deze voedingssupplementen zelf aan de man probeert te brengen, in ieder geval veel moeite doet om je naar bepaalde sites te krijgen om pillen te bestellen. Daarnaast staan er vreemde opinies in die als feiten worden gebracht zoals:

Let op: het is in Nederland niet meer mogelijk om gezond te eten

Ook staan er veel hypotheses van de auteur zelf in waarbij geen bronnen worden aangehaald.

krijgen deze dan minder snel kanker ,en worden ze dan minder snel ziek ?

Minder snel dan wie? Ten opzichte van andere passief levende mensen of de mensheid in het algemeen?

Er is geweten dat "Lymfendrainage ,voedingssuplementen ,en een gezonde voeding" ,het immuunsysteem ook versterkt ,en een sterk immuunsysteem kanker weert.

"Kanker weren" lijkt mij een futuristisch model aangezien men de exacte oorzaak van kankers nog niet heeft achterhaald (waardoor precies gaan de cellen muteren?) Daarnaast kan men nog zo gezond eten, goed bewegen, beperkte hoeveelheid alcohol drinken, niet roken etc. en als nog kanker krijgen. De kans op kanker neemt door een gezonde levensteil relatief gezien af, maar het blijven kansen dus letterlijk te zeggen " jij hebt zoveel procent kans op die en die kankers" of " jij krijgt kanker" kan voorlopig niet worden gezegd. Erfelijkheid kan daarnaast ook een rol spelen, vooral bij kankers als borst-, eileider- en darmkanker. Het lymfesysteem speelt dus zeker een rol bij het fysiek vechten tegen kanker, maar of lymfedrainage het kan voorkomen daar durf ik "nee" tegen te zeggen aangezien er dus meerdere factoren een rol spelen.

Daarnaast, als we even kritisch kijken naar lymfedrainage, blijkt dat het lymfesyssteem wordt gestimuleerd. Wat nu als een patient al in het bezit van kankercellen is en een therapeut eens flink het lymfestelsel in gang gaat stellen....? Dan zou je elke patient eerst grondig moeten controleren op alle soorten kankers die er kunnen zijn ( en dat zijn er honderden) voordat je ook maar etisch gezien een lymfedrainage zal kunnen uitvoeren. De reden dat kankers vaak minder snel voortzetten bij oudere mensen is omdat het lymfesysteem minder goed werkt en dus de kanker minder snel zal uitbreiden. Geen mens die dat zou willen versnellen. En ditzelfde geldt voor mensen die gedwongen worden passief te leven en het er vast niet voor over hebben als de kanker makkelijker kan worden uitgezaaid...feit is dat 1 op de 3 mensen van de Nederlandse en ook Belgische bevolking kanker krijgt, en hier vallen dus ook passief levende mensen onder.( Bron 1 enBron 2.)

Mocht je je nog wat willen verdiepen in dit onderwerp, hier is een heel rapport van een onderzoek naar kansen op (verschillende soorten) kanker in Nederland ondersteund door het KWF Kanker Bestrijding.
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Dido

Dido

• >1k berichten
  • 1814 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 oktober 2011 - 18:41

De bron die je aanhaald lijkt mij niet betrouwbaar aangezien de auteur deze voedingssupplementen zelf aan de man probeert te brengen, in ieder geval veel moeite doet om je naar bepaalde sites te krijgen om pillen te bestellen.

Inderdaad, die website van Pilliewillie is niet echt een website om goede info te krijgen over een onderwerp! Zie ook dit topic. Er staan zeker waarheden in vermeld, maar de website is vaak tť ťťnzijdig (en daardoor onbetrouwbaar) opgesteld.

Het lymfesysteem speelt dus zeker een rol bij het fysiek vechten tegen kanker, maar of lymfedrainage het kan voorkomen daar durf ik "nee" tegen te zeggen aangezien er dus meerdere factoren een rol spelen.

Terecht.

Daarnaast, als we even kritisch kijken naar lymfedrainage, blijkt dat het lymfesyssteem wordt gestimuleerd. Wat nu als een patient al in het bezit van kankercellen is en een therapeut eens flink het lymfestelsel in gang gaat stellen....? Dan zou je elke patient eerst grondig moeten controleren op alle soorten kankers die er kunnen zijn ( en dat zijn er honderden) voordat je ook maar etisch gezien een lymfedrainage zal kunnen uitvoeren.

Het is inderdaad zo dat lymfedrainage niet zo onschuldig is bij kankerpatiŽnten, omdat deze het optreden van uitzaaiingen in de hand kan werken.
Het is wel zo dat er soms lymfedrainage wordt voorgeschreven aan bv. vrouwen die borstkanker hebben/ hadden en waarvan de okselklieren zijn weggehaald (omdat die tumorcellen in zich droegen). Het gevolg van die ingreep is dan dat deze vrouwen er vaak een dikke arm aan overhielden doordat het vocht stagneerde in de arm, omdat dit vocht (oedeem) niet meer wegvloeide via de lymfevaten en vooral de lymfeklieren. Lymfedrainage kan dan helpen om het vocht toch beter te laten afvloeien bij deze patiŽnten.

Dido

Veranderd door Dido, 03 oktober 2011 - 18:44

Ik ben niet jong genoeg om alles te weten...
-Oscar Wilde-

Gelukkoos

Gelukkoos

• >250 berichten
  • 443 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 oktober 2011 - 09:21

Sorry, dat had ik even over het hoofd gezien dat het lymfenvocht juist kankercellen versprijdt ,als men teminste kanker heeft.
Maar ik heb toch ooit ergens gelezen en gehoord dat het immuunsysteem ook kankercellen elimineert ;bijvoorbeeld als je ze via bloedtransfusie krijgt . Ik vind via Google veel onbruikbare informatie maar niet precies dit.
Kan je aldus blijven zeggen dat lymfendrainage geen rechtstreekse oplossing is ;betreffende alzo de afweer te versterken ; niet tegen kanker ;wel in het algemeen ?

Veranderd door Gelukkoos, 04 oktober 2011 - 09:34

Vorm & Ruimte // Vormgeving & Ruimtecreatie // Eigen vormgeving & Eigen ruimtecreatie

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 oktober 2011 - 13:53

Als je cellen in je lichaam krijgt van een vreemde bron dan kunnen er afstotingsverschijnselen optreden. Dat geldt voor organen maar ook voor een kanker cel mocht je deze via een bloedtransfusie binnenkrijgen. Immuunmodulatie om het eigen immuunsysteem te laten werken tegen kanker is dan ook een tak van onderzoek om uiteindelijk een therapie te verkrijgen. Zo ver is men echter nog niet.

Wat misschien wel interessant is om te weten is dat de Tasmaanse duivel met uitsterven wordt bedreigd doordat ze een besmettelijke tumor in het gezicht hebben. (bijna) Alle duivels zijn genetisch erg identiek aan elkaar doordat ze recent door een bottleneck zijn gegaan. Dit in combinatie met het gedrag van duivels waarbij vechten en in elkaar gezicht bijten veel voorkomend is, kan een erg kwaadaardige tumor relatief eenvoudig worden doorgegeven. Dit is dan ook het enige voorbeeld wat mij bekend is waarbij een tumor is veranderd in een besmettelijke ziekte (door een erg ongelukkige samenloop van omstandigheden).
"Meep meep meep." Beaker

Themisto

Themisto

• >25 berichten
  • 86 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 april 2012 - 10:50

Immuunmodulatie om het eigen immuunsysteem te laten werken tegen kanker is dan ook een tak van onderzoek om uiteindelijk een therapie te verkrijgen. Zo ver is men echter nog niet.

Nou eigenlijk wel... er worden al vaccinaties ontwikkeld tegen tumorspecifieke antigenen en het inzetten van gemodificeerde T-/NK-cellen tegen kanker is momenteel erg interessant.

... en geloof ook dat transfusie met dendritische cellen wordt toegepast, maar daar weet ik de ins en outs niet van.

Veranderd door Callisto, 13 april 2012 - 10:52

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures