Reactievergelijking

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 50

Reactievergelijking

Hallo

Ik heb het moeilijk bij het vinden van deze reactievergelijkingen, ik zou de concentraties willen weten van deze stoffen.

C3H8NO5P+FeSO4→??

??+NaOH→??

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Reactievergelijking

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 711

Re: Reactievergelijking

new holland schreef:Hallo

Ik heb het moeilijk bij het vinden van deze reactievergelijkingen, ik zou de concentraties willen weten van deze stoffen.

C3H8NO5P+FeSO4→??

??+NaOH→??

alvast bedankt
Kun je je vraag nog eens een keertje formuleren? Ik snap niet precies waar je heen wilt...

Gebruikersavatar
Berichten: 50

Re: Reactievergelijking

Kun je je vraag nog eens een keertje formuleren? Ik snap niet precies waar je heen wilt...


Het probleem is dat ik niet weet welke stoffen er gevormd worden en dus ook niet weet wat de voorgetallen zijn in de reactie (molverhoudingen).Vriendelijke groeten

Gebruikersavatar
Berichten: 711

Re: Reactievergelijking

Weet je wel wat voor type reactie plaatsvindt tussen glyfosfaat en ijzer(II)sulfaat? (zuur-base, redox, ...)

Gebruikersavatar
Berichten: 10.561

Re: Reactievergelijking

En even voor de goede orde: Met concentraties heeft dit allemaal niets te maken.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 711

Re: Reactievergelijking

En even voor de goede orde: Met concentraties heeft dit allemaal niets te maken.


Ik neem aan dat new holland met 'concentraties' de stoichiometrische coëfficiënten bedoelt. Maar je hebt natuurlijk gelijk, dat is niet de juiste benaming.

Gebruikersavatar
Berichten: 50

Re: Reactievergelijking

Weet je wel wat voor type reactie plaatsvindt tussen glyfosfaat en ijzer(II)sulfaat? (zuur-base, redox, ...)
De bedoeling van deze reactie is om glyfosaat aan te zuren door middel van ijzersulfaat.

Reageer