Springen naar inhoud

Proef antibiotica

• Log in om te kunnen reageren

Loretje

Loretje

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2011 - 12:21

Hallo,

Ik moet voor biologie een eindwerk maken over antibiotica. Mijn groepsgenoot en ik hebben al 2 grote onderzoeksvragen met onderdelen. Maar ons 3e 'onderzoeksvraag' is een proef die we moeten uitvoeren. Nu heb ik nog geen enkel idee wat ik zou kunnen doen als proef. We hebben er al aan zitten denken om 2 voedingsbodems te maken waarvan 1 met antibiotica die op de celwand reageert (als we dat onder een middelbaar schoolse microscoop kunnen zien)

Kan er iemand mij meer ideeŽn geven en wat informatie geven over hoe wij aan de proef zouden moeten beginnen?

Alvast bedankt

Lore

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 oktober 2011 - 19:19

Je bent hier niet de eerste met een vraag als deze: zoek even rond.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8262 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 oktober 2011 - 14:19

Wat wil je precies zien?
"Meep meep meep." Beaker

Ruudws

Ruudws

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 december 2011 - 23:25

wij hebben een tijd geleden op de opleiding een gevoeligheidstest gedaan op antibiotica.

het ging alsvolgt:

Maak van een geÔsoleerd micro-organisme een matig troebele suspensie in steriel Fysiologisch Zout (FZ). Meng deze 2 ml suspensie in een petrischaal met 15 ml Bouillon-agar van 45įC. Breng na stollen van de agar met behulp van een steriele pincet enkele tabletten (4 stuks: tetracycline, streptomycine, amoxyline en ampicilline) (dit zijn veelgebruikte antibiotica, je zou ook andere antibiotica kunnen gebruiken) op de plaat. Zorg er voor dat deze tabletten goed contact maken met de voedingsbodem (licht aandrukken). Zet de plaat gedurende 1 uur in de koelkast (liefst op de kop zodat er geen contaminatie via condenswater plaatsvind) om een betere diffusie te krijgen en bebroed vervolgens 1 dag bij
37įC

ik hoop dat je er wat aan hebt

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures