Planetaire reductiekast

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 4

Planetaire reductiekast

In elektromechanica hebben we een opdracht gekregen om een planetaire reductiekast samen te stellen.

Weet er iemand nuttige informatie in verband van het dimensioneren van tandwielen en assen ?

Alvast bedankt.

Berichten: 4

Re: Planetaire reductiekast

Manderick schreef:In elektromechanica hebben we een opdracht gekregen om een planetaire reductiekast samen te stellen.

Weet er iemand nuttige informatie in verband van het dimensioneren van tandwielen en assen ?

Alvast bedankt.
http://imageshack.us/f/377/ccf1810200800000en4.jpg/

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: Planetaire reductiekast

zo'n vraag los je op in stappen:

1) wat is er juist gegeven

2) wat is er juist gevraagd

3) mogelijkheden om dit op te lossen

4) oplossen

5) checken of alles klopt met 1) en 2)

of als alternatief: ga gewoon naar de winkel en koop er één. het wiel bestaat reeds.

in jouw geval zou ik dus beginnen met 1) en 2) eens wat nader te omschrijven.

Je hebt toch Roloff/Matek of iets dergelijks ter hand?

Berichten: 3

Re: Planetaire reductiekast

Frank strikes again! Een megawerk waar je na afloop trots op zult zijn ;) Alé, ik toch. De overbrenging is een gigantisch getal en hou je nooit voor mogelijk ;-)

Alvast veel succes!

Berichten: 4

Re: Planetaire reductiekast

Kesn1988 schreef:Frank strikes again! Een megawerk waar je na afloop trots op zult zijn ;) Alé, ik toch. De overbrenging is een gigantisch getal en hou je nooit voor mogelijk ;-)

Alvast veel succes!
Heb je daar nog iets van liggen ? Of kan je ons daar wat mee verder helpen.

Het zou een pak schelen.

Berichten: 4

Re: Planetaire reductiekast

Kesn1988 schreef:Frank strikes again! Een megawerk waar je na afloop trots op zult zijn ;) Alé, ik toch. De overbrenging is een gigantisch getal en hou je nooit voor mogelijk ;-)

Alvast veel succes!
10^8 ??

Reageer