Laplace terugtransformatie

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 3

Laplace terugtransformatie

Hallo,

Ik heb de volgende getransformeerde functie:
\(4/(s(s-2)^2\)
Hoe kan ik deze het best terugtransfomeren. Ik weet dat ik moet gaan breuksplitsen, maar ik heb geen flauw benul wat ik in de teller of noemer moet zetten en in hoeveel breuken ik hem moet splitsen.

Hoe kom ik daar achter?

Berichten: 264

Re: Laplace terugtransformatie

Technojunk schreef:Hallo,

Ik heb de volgende getransformeerde functie:
\(4/(s(s-2)^2\)
Hoe kan ik deze het best terugtransfomeren. Ik weet dat ik moet gaan breuksplitsen, maar ik heb geen flauw benul wat ik in de teller of noemer moet zetten en in hoeveel breuken ik hem moet splitsen.

Hoe kom ik daar achter?
Heb je een formuleblad met standaardtransformaties? Uit je tekst kan ik niet afleiden of je vaker hebt teruggetransformeerd en deze echt niet ziet of dat je het nu voor de eerste keer probeert..Kijk eens op dit vel

http://1.bp.blogspot.com/_qZGouBqZeg8/SwjW...sform+Pairs.JPG

Met een transformatie linksonder (of rechtsboven) is je vraag (in 2 stappen verwijderd) beantwoord.

Berichten: 3

Re: Laplace terugtransformatie

Ik heb er een aantal teruggetransformeerd middels breuksplitsing.

Ik neem aan dat deze ook opgelost kan worden door gebruik te maken van breuksplitsen?

De functie waar jij naar wijst staat niet op mijn formuleblad.

Berichten: 264

Re: Laplace terugtransformatie

Technojunk schreef:Ik heb er een aantal teruggetransformeerd middels breuksplitsing.

Ik neem aan dat deze ook opgelost kan worden door gebruik te maken van breuksplitsen?

De functie waar jij naar wijst staat niet op mijn formuleblad.
Je moet gewoon een beetje prutsen. Breuksplitsen kan ook waarschijnlijk ja; geowon wat proberen. Het hangt er maar net vanaf naar welke vorm je wilt breuksplitsen --> dus welke transformaties er op je formule blad staan. Ik denk dat het hier niet nodig is en dat je wat beter moet kijken/prutsen met je formuleblad...

Berichten: 156

Re: Laplace terugtransformatie

Misschien helpt dit je verder (zie wikipedia)

Afbeelding

Reageer