Exponentiële functies

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Berichten: 157

Re: Exponenti

Verder dan dit geraak ik niet ;)
Bijlagen
Scan_1.jpeg
Scan_1.jpeg (351.1 KiB) 102 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Exponenti

Waarom schrap je die zessen niet? En hoe kun je "abac" nog schrijven?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 157

Re: Exponenti

Waarom schrap je die zessen niet? En hoe kun je "abac" nog schrijven?


Als a^b+c , heb het toegepast maar dan krijg je die grondtal niet gelijk door die vierkantswortel 10 in het linkerlid.
Bijlagen
Scan_2.jpeg
Scan_2.jpeg (376.27 KiB) 102 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Exponenti

Maar je wist toch al hoe je die wortel als een macht moest schrijven? Doe dat hier.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 157

Re: Exponenti

Ah jawel, ik heb het al! Vierkantwortel 10^-x kan je schrijven als 10^-x/2

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Exponenti

Inderdaad. En dan ben je er normaal.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 157

Re: Exponenti

Inderdaad. En dan ben je er normaal.


Ja klopt, mijn uitkomst klopt met die van in het boek.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Exponenti

Okee mooi ;) . Hopelijk lukt de rest dan ook. Zoals je merkt, komt het vooral aan op met veel geduld omschrijven naar de gewenste vorm.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 157

Re: Exponenti

Okee mooi ;) . Hopelijk lukt de rest dan ook. Zoals je merkt, komt het vooral aan op met veel geduld omschrijven naar de gewenste vorm.
Idd! Voor de rest van de oefeningen is het vandaag te laat, mijn hersens kunnen niet meer mee:D!

Vriendelijk bedankt voor uw tijd en moeite!

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Exponenti

Snap ik ;) . Rust is belangrijk. Graag gedaan en nog veel succes!
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Reageer