Springen naar inhoud

Zuivere binding of mengsel?

• Log in om te kunnen reageren

Happy

Happy

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 oktober 2011 - 13:33

Hallo,

Ik ben bezig met het oplossen van het volgende vraagstuk, maar helaas kom ik er nog niet helemaal uit. Althans, ik weet niet of mijn motivatie goed is. Het gaat om de volgende vraag:

Een witte stof met een smeltpunt van 730įC wordt gesmolten. Er wordt een elektrisch stroom door de gesmolten massa geleid. Hierdoor ontstaat er een bruin gas en een gesmolten metaal. Noch het gas noch het metaal kunnen tot een eenvoudigere stof worden omgezet met chemische methoden.

Keuzemogelijkheden:
1. De witte stof is een mengsel.
2. De witte stof is een zuivere verbinding.
3. de witte stof is een zuivere enkelvoudige stof.
4. Er is onvoldoende informatie om een keuze te maken.

Zelf denk ik antwoord 1:
Bij het smelten van de stof treedt er alleen fase verandering op en door de elektrische stroom zullen de onderlinge moleculen op een andere manier met elkaar reageren tot nieuwe verbindingen, daardoor denk ik dat antwoord 1 goed is.

Graag hoor ik wat jullie vinden. Alvast bedankt ;)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Kravitz

Kravitz

• >1k berichten
  • 4042 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 oktober 2011 - 14:40

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44862 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 oktober 2011 - 15:25

Een witte stof met een smeltpunt van 730įC

..//..

1. De witte stof is een mengsel.

ligt die combinatie voor de hand?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Happy

Happy

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 oktober 2011 - 18:46

ligt die combinatie voor de hand?

Ik denk het eigenlijk niet, want nu ik er nog over nadenk, lijkt het erop dat de eerste stof zuiver is, maar je weet dan niet of het een enkelvoudige of meervoudige stof is, dus neig ik toch meer naar antwoord 4.

Happy

Happy

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 oktober 2011 - 18:55

Ik denk het eigenlijk niet, want nu ik er nog over nadenk, lijkt het erop dat de eerste stof zuiver is, maar je weet dan niet of het een enkelvoudige of meervoudige stof is, dus neig ik toch meer naar antwoord 4.

Wacht, er ontstaat een metaal en een gas, dus dan is de beginstof waarschijnlijk toch een zuivere binding?

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44862 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 oktober 2011 - 19:41

yep ;) .

rustig alle consequenties overdenken en wegstrepen, kom je er op den duur vanzelf.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures