Springen naar inhoud

Perpetuum mobile en magnetisme

• Log in om te kunnen reageren

jeroen kok

jeroen kok

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 oktober 2011 - 14:52

Hallo,

Ik heb een vraagje of de Perpertuum Mobile mogelijk zou zijn wanneer je gebruik maakt van permanente magneten, Overigens weet ik ook dat het onmogelijk zou zijn verklaard als je naar de eerste wet van de thermodynamica kijkt.

En als het mogelijk zou zijn energie te winnen uit dit apparaat, is het dan niet mogelijk andere problemen zoals wrijving en rolweerstand te overwinnen met een elektromagneet die draait op de engergie die het apparaat eerder heeft opgewekt?
Zoals de wet die ik hierboven heb genoemd, deze wet stelt dat energie niet verloren kan gaan of uit het niets kan ontstaan, Staat dit in tegenstelling tot de permanente magneet die uit zichzelf staal naar zich toe trekt?

Excuses als ik het helenmaal fout heb, ik ben geen hooggeleerde;)

Alvast bedankt,

Jeroen

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44879 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 oktober 2011 - 15:39

Ik heb een vraagje of de Perpertuum Mobile mogelijk zou zijn wanneer je gebruik maakt van permanente magneten,

goede vraag.......

Overigens weet ik ook dat het onmogelijk zou zijn verklaard als je naar de eerste wet van de thermodynamica kijkt.

.....die je hiermee perfect beantwoordt.

Zoals de wet die ik hierboven heb genoemd, deze wet stelt dat energie niet verloren kan gaan of uit het niets kan ontstaan, Staat dit in tegenstelling tot de permanente magneet die uit zichzelf staal naar zich toe trekt?

Nee, ook niet in tegenstelling tot een veer die iets naar iets anders toe kan trekken, of in tegenstelling tot een hemellichaam dat iets anders aantrekt met zwaartekracht.

Door een ijzeren voorwerp een eindje bij een magneet weg te halen geef je aan dat voorwerp potentiŽle energie. Die kun je daar weer uithalen door het voorwerp naar de magneet toe te laten bewegen. Maar dat is en blijft een eenmalige exercitie. Een appel die op de grond ligt kan niet verder vallen, en water stroomt na een stuwdam ook niet uit zichzelf de berg terug op om weer een rondje door het stuwmeer te maken.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures