Springen naar inhoud

Anesthesie

• Log in om te kunnen reageren

Von Flokkenstoffen

Von Flokkenstoffen

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 oktober 2011 - 17:44

Momenteel ben ik me aan het verdiepen in de anesthesiologie en ik vroeg mij twee dingen af:

Hoe kan een anesthesioloog zich middels monitoring informeren over de diepte van de bewustzijnsdaling van de patiŽnt?

en

Hoe veranderen de polsfrequentie en de bloeddruk bij een eerste incisie aan het begin van een operatie en verklaar het mechanisme?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Cura

Cura

• >1k berichten
  • 2956 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 oktober 2011 - 20:20

Momenteel ben ik me aan het verdiepen in de anesthesiologie en ik vroeg mij twee dingen af:

Welke zaken ben je ( in grote lijnen) al te weten gekomen over anesthesiologie wat in verband staat met jouw vragen?
Small opportunities are often the beginning of great enterprises. (Demosthenes, 384 BC - 322 BC)

Von Flokkenstoffen

Von Flokkenstoffen

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 oktober 2011 - 21:58

Welke zaken ben je ( in grote lijnen) al te weten gekomen over anesthesiologie wat in verband staat met jouw vragen?

De eerste vraag heb ik inmiddels achterhaald: de BIS monitor speelt hierin een belangrijke rol.

Wat betreft de laatste vraag zijn er nog onduidelijkheden. Inmiddels heb ik de nodige kennis opgedaan over de procedure bij de anesthesie. Hierbij zijn een aantal fysiologische zaken de revue gepaseerd, maar dus nog niet de reactie van bloeddruk en pols na een eerste incisie.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures