Springen naar inhoud

Behoud van lading

• Log in om te kunnen reageren

*_gast_Denkertje70_*

• Gast

Geplaatst op 09 oktober 2011 - 13:15

Bij het OPERA experiment ontstaan uit protonen mesonen zoals pions/koans. Pions en Kaons die ontstaan zijn positief geladen omdat een proton ook positief is. Bij het vervallen van deze kaons ontstaan muons en neutrino's.

Nu een muon (µ-) is toch negatief geladen? of spreken we hier wel degelijk van een anti-muon (µ+)?

Hoe zit het hier met behoud van lading?

Als we hier toch spreken van een µ-, spreken we dan hier van de CP schending?

HV

Veranderd door Denkertje70, 09 oktober 2011 - 13:15

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

physicalattraction

physicalattraction

• >1k berichten
  • 3102 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 09 oktober 2011 - 15:16

Het staat niet expliciet in het originele artikel gemeld, maar ik vermoed dat de pionen/kaonen die gecreeerd worden niet positief maar negatief geladen zijn. Ze ontstaan niet uit protonverval, maar ontstaan door hoog energetische protonen op een target af te vuren. Er kan dan van alles en nog wat vrijkomen.

*_gast_Denkertje70_*

• Gast

Geplaatst op 09 oktober 2011 - 19:45

Het staat niet expliciet in het originele artikel gemeld, maar ik vermoed dat de pionen/kaonen die gecreeerd worden niet positief maar negatief geladen zijn. Ze ontstaan niet uit protonverval, maar ontstaan door hoog energetische protonen op een target af te vuren. Er kan dan van alles en nog wat vrijkomen.

Lijkt me aannemelijk dat er daar van alles uit vrij kan komen, tenslotte schiet men een hoop hoog energetische protonen op ontelbaar protonen/neutronen/elektronen...

laat mij mijn vraag herformuleren...

Mag ik er vanuit gaan dat muonen (µ-) alleen kunnen vervallen uit negatieve pionen/kaonen en dat anti-muonen (u+) alleen vervallen uit positieve pionen/kaonen?

Dit zou natuurlijk kunnen verklaren dat er bij het OPERA experiment alleen negatieve pionen/kaonen gecreëerd werden, omdat er alleen maar muonen uit vrij kwamen.
Maar waarom dan alleen maar negatieve pionen/kaonen? :-)

Ik heb het originele artikel maar in zijn geheel vluchtig kunnen lezen en maar gedeeltelijk uitgebreid. Als ik wat meer tijd heb ga ik mij daar eens in verdiepen.

HV

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures