Centrifugeren op grote schaal

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

Centrifugeren op grote schaal

We moeten voor onze vrije ruimte van zonnebloempitte zonnebloemolie maken, maar nu zouden we dit op grote schaal willen doen door middel van een grote centrifuge. Weet iemand hoe ik die het gemakkelijkst zou kunnen bouwen?

Groetjes

Gebruikersavatar
Berichten: 354

Re: Centrifugeren op grote schaal

Ga naar een kringloopwinkel en koop een oude centrifuge die je wel grondig moet schoonmaken.

Doe de pitten in een zak die de olie doorlaat.

Hoe kun je voorkomen, dat de trommel tegen de wand gaat slingeren?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Centrifugeren op grote schaal

Als ik één instrument zou moeten kiezen om olie uit zonnebloempitten te halen, zou dit geen centrifuge zijn. Weet je misschien een beter apparaat, Diego1994?
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 4

Re: Centrifugeren op grote schaal

We hebben een wasmachine ter beschikking die onze leerkracht geprogrammeerd heeft zodat dit altijd op dezelfde manier draait (zonder het programma dus), iemand een idee hoe we dit praktisch zouden kunnen uitwerken?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Centrifugeren op grote schaal

Ik volg je niet: in je eerste post vraag je hoe je een centrifuge moet bouwen. Ik antwoord dat ik geen centrifuge zou gebruiken, maar iets anders. Vervolgens antwoord jij weer dat je een centrifuge hebt en hoe je dit praktisch kan uitwerken....

Hoezo, praktisch uitwerken? Als je zo'n ding hebt, is het toch gewoon een kwestie van uitproberen, en dan de olie opvangen in een emmer of iets dergelijks. Maar eerlijk gezegd verwacht ik daar weinig van...
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 4

Re: Centrifugeren op grote schaal

Ik bedoel hoe we het praktisch zouden aanpakken, binnenin de wasmachine ...

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Centrifugeren op grote schaal

Zoals je bovenaan deze pagina kunt lezen, is het hier geen huiswerkmachine, uiteraard. Dus, waar denk je zelf aan? Je hebt het over "we", dus een brainstorm-sessie moet toch wel kunnen? Ik zit hier namelijk in mijn eentje ;)
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 4

Re: Centrifugeren op grote schaal

we hebben een soort apparaat nu in het labo, en we gaan daar gewoon zonnebloemolie van proberen persen. Toch bedankt

Reageer