Springen naar inhoud

Neutrino's en het licht

• Log in om te kunnen reageren

makaki

makaki

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 oktober 2011 - 18:44

ik heb de vraag;

hoe kunnen neutrino's sneller gaan dan het licht (zonder massa) terwijl neutrino's materie zijn/is en dus massa heeft?
ik weet dat het bewijs pas net geleverd is maar als iemand mij een beetje verder kan helpen, hoor ik het graag. ;)

(pas 13 dus weet er nog niet veel van)

Veranderd door makaki, 12 oktober 2011 - 18:54

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_Bartjes_*

• Gast

Geplaatst op 12 oktober 2011 - 19:43

In de wetenschap neemt men geen genoegen met één experiment wanneer het erom gaat een nieuw verschijnsel aan te tonen. Wellicht heeft men bij dat ene experiment iets over het hoofd gezien of waren er heel bijzondere omstandigheden die de meetapparatuur hebben gestoord.

Wat men nu gaat doen is ten eerste napluizen of er fouten in de opzet van het experiment zitten, en ten tweede een vergelijkbaar experiment elders nog eens herhalen. Pas als het nieuwe verschijnsel bij meerdere experimenten is gevonden, wordt dat als een feit geaccepteerd.

Hoe dat nieuwe feit vervolgens verklaard moet worden, daar zijn de geleerden nog niet uit.

makaki

makaki

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 oktober 2011 - 15:01

dank u wel voor uw moeite om dit uit te leggen

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44835 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 13 oktober 2011 - 16:33

Huiswerkmoderatoren denken eigenlijk dat er aan Bartjes' opmerking hierboven weinig valt toe te voegen. Voor diegenen die hier allerlei ingewikkelde beschouwingen tot en met eigen theorieën zouden willen gaan plaatsen, daarvoor lopen er een paar andere topics in het natuurkundeforum en het theorieontwikkelingsforum. Niet hier aub.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures