Vergeet mij nietjes

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 8

Vergeet mij nietjes

Beste constructeurs,

Ik heb een ligger dat ingeklemd is in een beton/metselwerk en er wordt van die ligger 2 zakkingspunten gevraagd Zakking B en C.

Waar ik tegen aan loop is dat ik bij zakking B iets verkeerd invoer of verkeerde lengte aanneem. Gaarne uitleg waar het misgaat. Zie bijlage voor de som.

Overigens wordt in het boek van Ir. E.O.E. van Rotterdam sterkteleer 2 wordt er wel wat thoeretisch uitleg gegeven, maar het is niet te begrijpen.

Alvast bedankt.

Ps. M - lijn en V - lijn en reactiekracht uitgerekend!
Bijlagen
SKMBT_C22011101312450.pdf
(47.7 KiB) 197 keer gedownload

Berichten: 133

Re: Vergeet mij nietjes

kasparov schreef:Beste constructeurs,

Ik heb een ligger dat ingeklemd is in een beton/metselwerk en er wordt van die ligger 2 zakkingspunten gevraagd Zakking B en C.

Waar ik tegen aan loop is dat ik bij zakking B iets verkeerd invoer of verkeerde lengte aanneem. Gaarne uitleg waar het misgaat. Zie bijlage voor de som.

Overigens wordt in het boek van Ir. E.O.E. van Rotterdam sterkteleer 2 wordt er wel wat thoeretisch uitleg gegeven, maar het is niet te begrijpen.

Alvast bedankt.

Ps. M - lijn en V - lijn en reactiekracht uitgerekend!
Hallo,

Zoals ik het kan zien heb jij de kracht van 12kN verplaats en dit mag niet zomaar. Als het goed is staat dit ook in de theorie uitgelegd.

Nu is het wel zo dat de buigpunt in "B" je met de STD vergeetmenietjes kan werken.

Groet.

Reageer