Hervorming so in belgië

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

Hervorming so in belgi

Voor sommige leerlingen is de overstap naar het secundair een struikelblok. Er is een groot verschil tussen de aanpak in het lager en de aanpak in het secundair.

De hervorming beoogt dat leerlingen in de 1e graad kunnen proeven van heel veel verschillende domeinen, waardoor ze - meer dan nu het geval is - een geïnformeerde keuze zullen kunnen maken

Zo vind ik het een goed idee dat de lesinhoud van het eerste jaar secundair onderwijs voor iedereen gelijk zal zijn en iedereen dezelfde vakken zal dienen te volgen dat is een vooruitgang, al moet men wel vermijden dat het watervalsysteem naar de tweede graad wordt verschoven.

Souad

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Hervorming so in belgi

Naar mijn bescheiden mening zou men al vroeger moeten beginnen kiezen. Nu houdt men te lang kinderen van allerlei pluimage tezamen in 1 groep, en dat komt niemand ten goede.

Maar om iedereen van zowel latijn als houtbewerking te laten proeven vind ik eigenlijk onzin. Daar heeft niemand iets aan. Kiezen is niet gemakkelijk, maar het is ook niet zo belangrijk, je kiest voor iets en je gaat er gewoon in verder.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Reageer