Springen naar inhoud

Precies boren


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Celtic

    Celtic


  • >100 berichten
  • 161 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 oktober 2011 - 20:46

In een hoekprofiel van 2.5 mm dik alu moeten
gaatjes 3mm geboord worden met boorkolom.
Na aftekenen met kraspen centerpuntje geslagen en toch
loopt het boortje iets weg (boortje kromt
naar opzij tijdens boren)??

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

king nero

    king nero


  • >250 berichten
  • 934 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 oktober 2011 - 20:50

boortje kromt naar het centerpunt toe. Wil hoogstwaarschijnlik zeggen dat het ingeslagen centerpunt niet recht onder de boor ligt.

#3

Mrtn

    Mrtn


  • >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 oktober 2011 - 22:16

Als het heel belangrijk is zou ik het op een freesbank doen (en de boel goed uitklokken natuurlijk)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

#4

Celtic

    Celtic


  • >100 berichten
  • 161 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 oktober 2011 - 10:21

Binnen 0.1 mm is genoeg dus een freesbank
is niet direct nodig. Mischien is het boortje bot
geworden en is dat de oorzaak.

#5

E.Desart

    E.Desart


  • >1k berichten
  • 2391 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 oktober 2011 - 11:00

Voorboren met een dunner boortje
of
Voorboren met een puntfrees.
http://images.google...g...024&bih=556
http://www.feramotoo...s/nl/d1007.html

Bot boortje niet uit de hand scherp slijpen (zijn hulptoestellen voor).
Als jouw slagpunt/kraspunt kleiner is dan die punt gaat die boor zijn eigen weg zoeken (als die niet 100% perfect geslepen is).
Of slagdop met betere punt gebruiken.

Veranderd door E.Desart, 20 oktober 2011 - 11:01

Eric

#6

E.Desart

    E.Desart


  • >1k berichten
  • 2391 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 oktober 2011 - 11:17

Of slagdop met betere punt gebruiken.

Moet zijn: Of slagdop/centerpons met betere punt gebruiken
http://images.google...g...024&bih=556

Al de dingen die ik hier beschreef kan je in de betere ijzerwarenhandel kopen.

Veranderd door E.Desart, 20 oktober 2011 - 11:27

Eric

#7

Celtic

    Celtic


  • >100 berichten
  • 161 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 oktober 2011 - 15:48

Bij een grotere bouwmarkt waren de duurste
boortjes type 'HSS PZ Cobalt' zelf centerend.
Deze zijn maar een cm of 4 lang 3 Euro/st
licht aanduwen voor center evt corrigeren
dan doorboren. Prima gelukt dit keer.





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures