Vergelijking met parameter

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 49

Vergelijking met parameter

hallo mensen mijn probleem is dat ik niet verder kom met een som, tot de laatste stap.

-9/p=-3 tot hier kom ik maar volgens de uitwerkingen : uitwerking en dan som 31a

komt het uit op p=3 en ik weet niet hoe je die stap moet uitvoeren om tot p=3 te komen.

alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Vergelijking met parameter

Je snapt wel hoe ze komen tot
\(-\frac{9}{p} = -3\)
?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 682

Re: Vergelijking met parameter

\(\frac{-9}{p}=-3\)


Welke vergelijking verkrijg je als je links en rechts vermenigvuldigt met p? Kan je deze nieuwe vergelijking oplossen?
Help WSF met het vouwen van eiwitten en zo ziekten als kanker en dergelijke te bestrijden in de vrije tijd van je chip:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Berichten: 49

Re: Vergelijking met parameter

Je snapt wel hoe ze komen tot
\(-\frac{9}{p} = -3\)
?
ja dat snap ik.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Vergelijking met parameter

Pas dan eens toe wat Arie reeds voorstelde. Ook geen slecht plan, is om eens te kijken naar onze [topic="93336"]microcursus "Vergelijkingen oplossen"[/topic].
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 49

Re: Vergelijking met parameter

\(\frac{-9}{p}=-3\)
Pas dan eens toe wat Arie reeds voorstelde. Ook geen slecht plan, is om eens te kijken naar onze [topic="93336"]microcursus "Vergelijkingen oplossen"[/topic].
ok ik ga dat even doen

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Vergelijking met parameter

-9p/2p=-3p
Waar komt die 2 plots vandaan?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 49

Re: Vergelijking met parameter

Waar komt die 2 plots vandaan?


ik heb p ook met 2 vermenigvuldigt.

ik bedoel met p

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Vergelijking met parameter

Dan begrijp je het concept toch mis. Neem gewoon eventjes heel eenvoudig met getallen. Als je hebt:
\(\frac{6}{2} = 3\)
, en ik zeg "vermenigvuldig links en rechts met 2". Zeg jij dan:
\(\frac{6\cdot 2}{2\cdot2} = 3\cdot2\)
?

Overigens, los daarvan: p*p = p² en niet p*p=2p.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Reageer