Waardoor kun je nooit stoppen met plassen?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 354

Waardoor kun je nooit stoppen met plassen?

Waardoor kun je nooit stoppen met plassen als je dat wilt?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Waardoor kun je nooit stoppen met plassen?

Achtergrond? Waarneming?

Mij lukt dat wel, alleen niet meer zo goed als toen ik nog jonger was. Overigens lukt dat inderdaad niet onmiddellijk en niet zonder een gruwelijke aandrang direct na het "afknijpen".
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 156

Re: Waardoor kun je nooit stoppen met plassen?

Ik vermoed dat de sluitspier krachtig genoeg is om de druk van de blaas te weerstaan,

maar net niet (of net wel bij sommigen) krachtig genoeg om een stroming + druk te weerstaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Waardoor kun je nooit stoppen met plassen?

Nuja, kun je wat achtergrond geven ofzo? Want een vraag op basis van "horen zeggen" of persoonlijke ondervinding, is geen stelling. Hoogstens iets wat toevallig voor jou waar is. Dus: heb je (een) bron(nen) hiervoor? Of wil je vooral weten waarom sommige mensen dat niet kunnen en anderen weer wel?

Het lijkt me wel een mogelijk interessant iets, maar dan moet het wel wetenschappelijker/exacter worden ;) .
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Berichten: 354

Re: Waardoor kun je nooit stoppen met plassen?

venra schreef:Ik vermoed dat de sluitspier krachtig genoeg is om de druk van de blaas te weerstaan,

maar net niet (of net wel bij sommigen) krachtig genoeg om een stroming + druk te weerstaan.
Dit verwoordt behoorlijk goed wat ik bedoel.

Ik vraag niet om persoonlijke ervaringen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.146

Re: Waardoor kun je nooit stoppen met plassen?

De werking van de sluitspier zal hierbij uiteraard een belangrijke rol spelen maar de blaaswand zelf is ook uitgerust met een spierlaag welke bij het plassen zal contraheren.

Het tegenwerken van beide spieren, inclusief de druk die venra al aanhaalde zullen dus bepalend zijn voor het stoppen met plassen.
A word of encouragement during a failure is worth more than an hour of praise after success.

I hear, I know. I see, I remember. I do, I understand -Confucius-

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 5.547

Re: Waardoor kun je nooit stoppen met plassen?

venra schreef:Ik vermoed dat de sluitspier krachtig genoeg is om de druk van de blaas te weerstaan,

maar net niet (of net wel bij sommigen) krachtig genoeg om een stroming + druk te weerstaan.
Of niet precies de sluitspier. Volgens yahoo.answers.com: In the penis, as well as the vagina there is a pubococcygeus (PC) muscle. Some men cannot stop peeing midstream. However, if you practice squeezing your PC muscle repetitiously you can build up strength in it. If you try to stop peeing midstream you will find the muscle.

wiki

kegelpad

Reageer