"status opgelost"

Reageer
Berichten: 76

"status opgelost"

Hallo,


Mijn idee is om een "status" opgelost in te voeren. Ik zat voor de lol wat over het forum de dwaalen en merkte dat er geen overzicht is van welke vragen zijn opgelost en welke niet.


Is het niet verstandig een knop in te voeren waarmee te topicstarter de status van het topic op "opgelost" kan zetten. Dit zou dan ook bij het overzicht zichtbaar gemaakt kunnen worden.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: "status opgelost"

Iets dergelijks lijkt me alleen mogelijk bij huiswerk vragen. Van elke andere vraag blijft het altijd maar de vraag in hoeverre het antwoord volledig is gegeven en volgens wie. Er kan altijd behoefte zijn aan uitbreiding van het antwoord of bijvoorbeeld volgens een andere filosofie te reageren.

Berichten: 76

Re: "status opgelost"

Iets dergelijks lijkt me alleen mogelijk bij huiswerk vragen. Van elke andere vraag blijft het altijd maar de vraag in hoeverre het antwoord volledig is gegeven en volgens wie. Er kan altijd behoefte zijn aan uitbreiding van het antwoord of bijvoorbeeld volgens een andere filosofie te reageren.
Maakt mij niet uit, ik zeg ook niet dat het topic dan op slot moet!


Het gaat er mij alleen om dat er overal op het forum ook vragen staan (dus niet direct huiswerk). Als degene die het topic heeft geopend tevreden is met het antwoord kan hij dus kiezen om de status op opgelost te zetten. Het is gewoon een indicatie dat zijn "probleem" naar zijn idee is "opgelost."

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: "status opgelost"

Het idee is goed, maar het zal in de praktijk niet werken. Het gros van de mensen zal het niet doen (al dan niet bewust) en dan kom je nog een hoop topics tegen die niet opgelost zullen lijken terwijl ze dat misschien wel zijn.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 76

Re: "status opgelost"

Het idee is goed, maar het zal in de praktijk niet werken. Het gros van de mensen zal het niet doen (al dan niet bewust) en dan kom je nog een hoop topics tegen die niet opgelost zullen lijken terwijl ze dat misschien wel zijn.

Ik weet niet of ik hier andere sites mag noemen die hulp verlenen via een forum, maar ik ken een andere site waar dit systeem wél wordt toegepast(hier komt mijn idee vandaan). Het werkt best goed, ook de "nieuwelingen" hoef je maar een keer te vragen dat te doen en dan zijn ze het gewend. Ikzelf vind het een fijn systeem.


Eventueel kun je dan ook nog zeggen dat een moderator na x-tijd een topic een "schopje" geeft. Indien er na een y-tijd dan geen reactie is kan deze gesloten worden (en eventueel heropend indien er een bezwaar komt).

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: "status opgelost"

Oh, er zijn zat forums waar dit wel goed zal werken. Maar dat zijn veelal de vraag-antwoord-wedervraag-antwoord-klaar vragen. Bijvoorbeeld supportforums voor software, dingen over doe-het-zelf, dat soort forums. Buiten het huiswerkforum zal dat voor ons niet werken, na 6 jaar hier rondgelopen te hebben durf ik die bewering echt wel te doen. Het introduceren van dat systeem levert alleen maar extra administratief werk op met misschien zelfs als resultaat een minder overzicht omdat topics op 'niet opgelost' staan terwijl zel dat wel zijn.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 76

Re: "status opgelost"

Oh, er zijn zat forums waar dit wel goed zal werken. Maar dat zijn veelal de vraag-antwoord-wedervraag-antwoord-klaar vragen. Bijvoorbeeld supportforums voor software, dingen over doe-het-zelf, dat soort forums. Buiten het huiswerkforum zal dat voor ons niet werken, na 6 jaar hier rondgelopen te hebben durf ik die bewering echt wel te doen. Het introduceren van dat systeem levert alleen maar extra administratief werk op met misschien zelfs als resultaat een minder overzicht omdat topics op 'niet opgelost' staan terwijl zel dat wel zijn.


Oke, ik denk dat je daar inderdaad na 6 jaar wel iets over kunt zeggen! In dat geval is het duidelijk!

Reageer