Criminologische wetenschappen

Reageer
Berichten: 5

Criminologische wetenschappen

Hallo allemaal!

Nu ik in mijn tweede studiejaar zit heb ik de bevestiging gevonden dat dit niet de goede richting is voor mij.

Tijdens mijn zoektocht naar een meer geschikte studie kwam ik uit bij de Universiteit van Leuven, bij de studie Criminologische Wetenschappen. Ik kan me niet voorstellen dat we zoiets in Nederland niet hebben. Kan iemand mij op weg helpen? De opleiding Criminologie in Leiden is meer gericht op recht, de studie in Leuven is gericht op sociale en psychologische processen. En die laatste richting wil ik op.

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt!

Groetjes

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Criminologische wetenschappen

Iets wat misschien toch wel wat meer voldoet aan je verwachtingen, is VU Amsterdam. Van hun site:
Je leert onder andere over:

staatsrecht, bestuursrecht en strafrecht;

sociologie, psychologie en forensische psychiatrie;

criminologische onderzoeksmethoden en technieken.

Belangrijke onderwerpen die in de opleiding aan bod komen:

de strafbaarstelling van gedrag;

de relatie tussen gedragsproblemen en criminaliteit;

de spreiding van criminaliteit over sociale groepen en bijzondere vormen van criminaliteit, zoals georganiseerde misdaad en witteboordencriminaliteit.
Voor de volledige info, volg je best de link.

En heel misschien Erasmus Universiteit Rotterdam, maar daar zag ik wel staan "numerus fixus".
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 5

Re: Criminologische wetenschappen

Dank je wel voor het meedenken en voor de supersnelle reactie!

Wat vreemd dat ik die studie niet heb gevonden, heb alle sites meerdere keren afgezocht.

Ik ga me er eens in verdiepen, zo op het eerste oog lijkt het precies wat ik zoek. ;)

Berichten: 5

Re: Criminologische wetenschappen

Meer tips zijn welkom ;)

Berichten: 954

Re: Criminologische wetenschappen

De afdeling Criminologie in Leiden zit vol met sociologen (ook al valt het onder Rechtsgeleerdheid).

http://www.studereninleiden.nl/studies/info/criminologie/

In Groningen is een Master Criminologie bij Sociologie.

http://www.sociologiestuderen.nl/masters/s...iteit-groningen

Gebruikersavatar
Berichten: 3

Re: Criminologische wetenschappen

Ik loop op dit moment stage op het decanaat van een middelbare school en de decanen daar zijn erg te spreken over bachelor criminologie bij Erasmus. Deze staat goed aangeschreven en heeft een leuk en gevarieerd programma.

Zoals al eerder is opgemerkt geldt er voor deze opleiding een "numerus fixus", maar ik zou zeker eens een kijkje gaan nemen. Regel bijvoorbeeld een "meeloopdag". Je kunt dat samen met een student de colleges volgen . Op deze manier krijg je een goed beeld van de opleiding.

Reageer