Bio(chemische) vragen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 33

Bio(chemische) vragen

Hallo

ik heb een aantal vragen waarvan ik niet zeker weet of ik de antwoorden goed heb of wat het is.

zou iemand misschien willen kijken of ik t het goed heb en andeers kunnen verbeteren?

dank u wel!

hier komen ze!

1. De eerste fase van de fotosynthese, een serie reacties die de absorptie van fotonen om ATP en NADH te kunnen vormen vereist, wordt genoemd?

A. Oxidatie.

B. Reductie

C. Donkerreactie

D. Fotofosforylatie.

ik dacht het het de lichtreactie was.. maar die staat er niet tussen...

2. De basis struktuur van chromatine wordt ook wel vergeleken met een kralensnoer. Waar staan deze kralen voor?

A. Chromosomen.

B. Supercoils.

C. Chromatiden.

D. Nucleosomen.

Ik zou zeggen D

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Bio(chemische) vragen

Als ik het goed heb ben je een Nederlandse scholier, en zou je dus moeten beschikken over BINAS. Daarin staat een gewéldige hoeveelheid informatie over deze stof. Is dat daarin niet te vinden?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 120

Re: Bio(chemische) vragen

1. Ik neem aan dat je deze begrippen kent?

Door wat wordt het licht geabsorbeerd zodat het aanleiding kan geven tot de vorming van ATP? En ik doel hier naar iets vrij specifiek ( dus niet gewoon 'het blad van een boom' ;) )

Even ter zijde: Donkerreactie is eigenlijk verkeerd, wat men hier bedoelt zijn de CO2-assimilatiereacties (ook wel de Calvincyclus). Ze vinden wel plaats onafhankelijk van licht, maar ze zijn wel afhankelijk van producten van de lichtreaties.

2. Ook hier ken je de begrippen? Het is inderdaad D, kan je ook motiveren waarom?

Reageer