Logische schakeling

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 53

Logische schakeling

Voor het onderstaande schema ben ik bezig met vraag 3 (de aantekeningen in de afbeelding moet je even niet op letten)
DSC00464.JPG
DSC00464.JPG (827.61 KiB) 293 keer bekeken
Als ik begin bij IC1a, uitgang 1 wordt -->

IC2a laag, wordt geinverteerd bij 2, wordt dan hoog en geeft dus kortsluiting op D1.

IC2b laag, wordt geinverteerd bij 4 naar hoog, IC3a (= en-poort). IC1b uitgang 7 is laag, IC3a ingang 2 is laag, uitgang IC3a wordt laag, IC2e wordt na 12 geinverteerd naar hoog en geeft kortsluiting op D2

IC1b uitgang 7 laag, iC2d laag, wordt na 10 hoog, IC3 ingang 5 en 6 hoog, IC2f hoog, na 15 laag. D2 gaat branden.

[attachment=8777:DSC00464.JPG]

Een heel verhaal, maar is dit correct?

Berichten: 7.068

Re: Logische schakeling

deboezelare schreef:Als ik begin bij IC1a, uitgang 1 wordt -->

IC2a laag, wordt geinverteerd bij 2, wordt dan hoog en geeft dus kortsluiting op D1.
Ik zou het geen kortsluiting noemen. Er is geen spanningsval dus er gaat geen stroom lopen. D1 gaat niet branden.
IC2b laag, wordt geinverteerd bij 4 naar hoog, IC3a (= en-poort). IC1b uitgang 7 is laag, IC3a ingang 2 is laag, uitgang IC3a wordt laag, IC2e wordt na 12 geinverteerd naar hoog en geeft kortsluiting op D2
D2 gaat niet branden.
IC1b uitgang 7 laag, iC2d laag, wordt na 10 hoog, IC3 ingang 5 en 6 hoog, IC2f hoog, na 15 laag. D2 gaat branden.
D3 gaat branden.

Je gedachtengang klopt.

Berichten: 53

Re: Logische schakeling

Bedankt voor je snelle reactie.

Is de manier zoals ik het beschrijf de beste manier of kan dit ook anders? (korter?)

Reageer