Hoe te rekenen met deze formule; v x p = m

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 5

Hoe te rekenen met deze formule; v x p = m

wat is de p in; V x p = m

V is de volume

m is de massa

en p weet ik dus niet

er zit verder geen vraag aan verbonden, maar ik moet de formule leren. En het is dan handig dat ik het ook snap waar het over gaat.

Misschien dat jullie een antwoord weten?

bvd

Gebruikersavatar
Berichten: 143

Re: Hoe te rekenen met deze formule; v x p = m

is het misschien

volume x dichtheid?

de p lijjkt een beetje op de 'ro'

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: Hoe te rekenen met deze formule; v x p = m

Beste hannnaah, welkom op Wetenschapsforum. Je wordt met plezier geholpen met je vragen, maar je kansen op een (goed) antwoord, zullen aanzienlijk stijgen als je wat context schetst. Je kon evengoed vragen 'wat is c in a = b x c'. Wil je dus alsnog zo goed als mogelijk de achtergrond bij deze formule geven?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 5

Re: Hoe te rekenen met deze formule; v x p = m

Janosik schreef:is het misschien

volume x dichtheid?

de p lijjkt een beetje op de 'ro'
bedankt, ik denk dat dat wel is zou kunnen kloppen.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Hoe te rekenen met deze formule; v x p = m

Dat doet het ongetwijfeld.
\(\rho = \frac{m}{V} \)
En dan, wat is jou probleem ermee, kom misschien best eens met een voorbeeldoefening (letterlijke tekst graag) die je moet oplossen, en je uitwerking ervan tot waar je vastloopt.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 5

Re: Hoe te rekenen met deze formule; v x p = m

Jan van de Velde schreef:Dat doet het ongetwijfeld.
\(\rho = \frac{m}{V} \)
En dan, wat is jou probleem ermee, kom misschien best eens met een voorbeeldoefening (letterlijke tekst graag) die je moet oplossen, en je uitwerking ervan tot waar je vastloopt.
er is alleen een voorbeeldopdracht bij die ik verder wel snapte, maar waar ik bij net de laatste even niet verder kwam. Dit is inmiddels al gelukt.

hier alsnog even het voorbeeldopdracht;

Hoeveel mol alcohol heb je als je uitgaat van 45,00 mL alcohol?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Hoe te rekenen met deze formule; v x p = m

Dan ga je dus met behulp van de dichtheid van alcohol van het volume naar de massa alcohol, en dan via de molmassa van alcohol naar de hoeveelheid alcohol in mol.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 5

Re: Hoe te rekenen met deze formule; v x p = m

Dan ga je dus met behulp van de dichtheid van alcohol van het volume naar de massa alcohol, en dan via de molmassa van alcohol naar de hoeveelheid alcohol in mol.


ja , dat heb ik nu inderdaad gedaan .

allemaal erg bedankt voor de moeite (:

Gebruikersavatar
Berichten: 354

Re: Hoe te rekenen met deze formule; v x p = m

Dan ga je dus met behulp van de dichtheid van alcohol van het volume naar de massa alcohol, en dan via de molmassa van alcohol naar de hoeveelheid alcohol in mol.
m = ρV = Mn.

Reageer