Springen naar inhoud

Clostridium spp.

• Log in om te kunnen reageren

natuurkunde-nerd

natuurkunde-nerd

• >100 berichten
  • 183 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 oktober 2011 - 21:48

Beste allemaal,

Ik probeer de volgende (zelf-gekweekte) bacterie te identificeren. Het is sowieso een Clostridum soort. Het entmateriaal was afkomstig uit de grond, de voedingsbodem bevatte zetmeel als koolstofbron. De boterzuurgeur was aanwezig.
Geplaatste afbeelding

Ik meen dat dit eventueel een Tyrobutyricum of mogelijk een butyricum kan zijn, maar ik kan eigenlijk niet echt mooi vergelijkingsmateriaal vinden.

Alvast bedankt.
NN

------NB-----
Er is gepasteuriseerd: niet-sporenvormende organismen geelimineerd. Er is ook anoxisch geincubeerd. In een later stadium zijn 3 kolonies gekozen die in duplo zijn uitgeplaat. Een plaat is anoxisch geincubeerd en de andere oxisch. Zo zijn eventuele facultatieve anaerobe organismen zoveel mogelijk uitgesloten. Uiteraard is er verder gewerkt met de kolonie die alleen onder anoxische omstandigheden groei ter weeg bracht.

Veranderd door natuurkunde-nerd, 28 oktober 2011 - 21:52

Eventuele typfouten of spellingsfouten kan ik niet uitsluiten, daarvoor alvast mijn excuses! ;)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

anusthesist

anusthesist

• >5k berichten
  • 5812 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 november 2011 - 13:24

Wil je het zeker weten dan zit je denk ik vast aan een PCR.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures