verplaatsen van de draad "opstelling"

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 367

verplaatsen van de draad "opstelling"

Wat vinden de moderators ervan om deze draad bij het onderdeel "Sterrenkunde en Ruimtevaart" te zetten?


Ik denk dat de draad daar beter tot z'n recht komt.

Een (nieuwe) gebruiker van dit forum met een vraag over telescoopmonteringen zal, denk ik dan, toch eerst gaan kijken bij Sterrenkunde en Ruimtevaart.


Ik weet niet of het dan een aparte draad kan/moet blijven, misschien kan het ook verweven worden in de draad

"[centraal] Nieuwe telescoop kopen" ?


Als het een aparte draad kan blijven is het misschien ook een idee om de naam te veranderen van "Opstelling" naar "Telescoopmontering" ?


Graag jullie mening hierover.
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: verplaatsen van de draad "opstelling"

Bedankt Sen, je hebt helemaal gelijk. Nu ben ik absoluut niet thuis in die hoek, maar ik weet wel dat we een aparte draad hebben ten behoeve van tips bij de aanschaf van een telescoop. Sterker nog: in de bijsluiter van het sterrenkunde forum staat een aantal posts die hierbij kunnen helpen.


Zoals ik al zei: ik weet er zelf niets vanaf. Misschien kan je aangeven of de genoemde draadjes in de bijsluiter de vraag volkomen dekken? Zo ja, dan zet ik 'm op slot (maar daar wil ik wel altijd even bij aangeven in welke thread men dan moet doorgaan)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 367

Re: verplaatsen van de draad "opstelling"

De draden in de bijsluiter bieden voldoende informatie voor mensen die een telescoop willen aanschaffen.

Met name de draad [centraal] nieuwe telescoop kopen?, die ook in de bijsluiter staat, biedt voldoende aanknopingspunten.

Ik denk dat de draad opstelling wel op slot kan, met een mededeling dat men voor meer vragen over telescoopmonteringen in de draad [centraal] nieuwe telescoop kopen? verder dient te gaan.

De montering van een telescoop is bij de aanschaf van net zulk wezenlijk belang als de optiek zelf, dus vragen daarover horen eigenlijk net zo goed in die centrale draad thuis.


Bedankt voor het verplaatsen van de draad.
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: verplaatsen van de draad "opstelling"

Bedankt voor de uitwerking! Done!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer