Springen naar inhoud

Scriptie taalkunde spaans

• Log in om te kunnen reageren

Erina

Erina

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 oktober 2011 - 13:49

Beste taalkundigen,

Ik studeer Spaans en ga binnenkort van start met het schrijven van mijn bachelor-scriptie en dit moet een taalkundig onderwerp betreffen. Het probleem is echter dat ik het enorm lastig vind om te starten met een onderzoek en het bedenken van een goede vraagstelling kost me ook zeer veel moeite. Daarom vraag ik jullie of jullie mij misschien op weg zouden kunnen helpen met wat ideeŽn en/of tips.

Ik zou het liefst iets doen met de verbanden tussen de Romaanse talen, of met als hoe deze talen uit het Latijn voortkomen. Overigens interesseren dialecten, ontwikkeling van talen onder invloed van andere talen, accenten en minderheidstalen mij zeer.
Het moet betrekking hebben op Spaans/Romaans. Maar misschien heeft iemand eens een goed onderzoek gedaan over de bijv. Russische of Franse taal, en zou dit idee ook op Spaans kunnen worden toegepast.

Hebben jullie tips, of een goed idee?

Ik begrijp dat ik het onderzoek zelf moet bedenken en uitvoeren, maar een beetje hulp zou erg fijn zijn!
Alvast bedankt voor reacties ;).

Erina

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Neutra

Neutra

• >250 berichten
  • 354 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 31 oktober 2011 - 23:26

Overweeg eens het vergelijken van de talen op het Iberische schiereiland.

Rhiannon

Rhiannon

• >1k berichten
  • 2756 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 01 november 2011 - 11:29

Je zou ook kunnen denken aan de overeenkomsten en verschillen tussen de verschillende vormen van verleden tijd in de Romaanse talen en de oorsprong hiervan.
Hoe minder kennis, des te onwrikbaarder het oordeel.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures