Neutronendeeltjes zijn niet sneller dan het licht

Moderator: physicalattraction

Gesloten
Berichten: 2

Neutronendeeltjes zijn niet sneller dan het licht

hallo,

ik ben mike, 16j

ik vroeg me af, is het waar dat neutronendeeltjes sneller bewegen dan het licht?

mijn stelling is: Neen,

als alles wat met de snelheid van het licht beweegt vertraagd, dan is het onmogelijk dat de neutronen

sneller zijn dan het licht, als ze een snelheid van 299 792 458 m/s halen dan vertraagd hun tijd

waardoor ze juist trager bewegen, maar dan komen we bij de volgende vraag: Bestaat tijd?

Als tijd bestaat klopt mijn stelling dat neutronen niet sneller zijn dan het licht,

maar wat als tijd dan niet bestaat? bewegen de Neutronendeeltjes dan wel sneller dan het licht en

bewegen ze dan in de 4de dimensie?

Maar de 4de dimensie is tijd dus dan moet tijd bestaan

waardoor mij stelling juist is: Neutronen zijn niet sneller dan het licht.

antwoord a.u.b in nederlands, niet in een wiskundige taal waarvan ik niets begrijp ik ben ook maar een kind,

bedankt voor het begrip.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 4.097

Re: Neutronendeeltjes zijn niet sneller dan het licht

Waarschijnlijk bedoel je geen neutronendeeltjes, maar neutrino's, die laatst in het nieuws zijn geweest. Zie deze topic voor een bespreking van dat experiment.

Verder is de vraag "bestaat tijd?" niet natuurkundig van aard, maar filosofisch. Aangezien dit een wetenschapsforum is waar we graag met wetenschappelijk onderbouwde argumenten discussiëren en niet onze fantasie de vrije loop willen laten, is er geen ruimte ingericht voor zulke filosofische vragen. Vandaar ook dat deze topic op slot gaat.

Gesloten