Mechanisch voort bewegen

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 3

Mechanisch voort bewegen

Hallo,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om op de volgende manier vooruit te kunnen komen ?

Je hebt een wiel, met aan de binnen kant tandwielen en in het midden van dit wiel zit een klein wieltje met aan de buitenkant tandwieltjes.

Deze twee draaien beide dezelfde richting op, bijvoorbeeld; omhoog.

En dan is er nog een wiel dat hier tussen in zit, tussen het grote en het kleine wiel in.

Dit wiel draait omlaag. Ze haken dus in elkaar met de tandwielen,

drie wielen van verschillende groote.

Nu staat het tandwiel welke niet de grootste is maar ook niet de kleinste, op " vier uur ".( ongeveer )

En dit wiel is ook een heel stuk zwaarder, hoe zwaar , dat weet ik niet goed.

Ik dacht, wie weet kunnen de drie wielen welke in elkaar haken nadat zij een duw hebben gekregen , vanuit zichzelf verder voort bewegen.Want het middel grote wiel wil de andere kant op dan de andere twee en dit wiel is zwaarder,

hier door wil het wil naar onderen, maar het buitenste wiel wil juist weer naar boven heen en zo houden alle drie de wielen elkaar aan het draaien.

Maar alle drie de wielen blijven volgens mij ook op de zelfde plek staan door de tegen werking van de andere twee wielen.

Goed, ik hoop dat het te volgen is.

Ik hoor het wel.

M.vr.groet, verdi

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Mechanisch voort bewegen

Goed, ik hoop dat het te volgen is.
Eigenlijk niet.

Het is niet mijn bedoeling om bijdehand te doen, maar tandwielen zijn toch symmetrisch? Dus als je het hebt over een tandwiel dat omhoog draait, en een ander weer omlaag, en weer een ander staat op 4 uur.......dan denk ik dat weinig mensen je kunnen volgen (ik niet in ieder geval). Kun je niet een verhelderend plaatje maken en dat uploaden? Een beeld zegt vaak meer dan woorden, toch?

PS Hoe je een plaatje kunt uploaden kun je hier lezen.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Mechanisch voort bewegen

Nee, niet te volgen.

Heb je het nou over zoiets ?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Mechanisch voort bewegen

....en zo houden alle drie de wielen elkaar aan het draaien.
Het lijkt erop dat je een soort perpetuum mobile wil maken. Wat mij betreft zijn we dan gauw klaar, lukt niet.

Berichten: 3

Re: Mechanisch voort bewegen

Hallo,

leuk dat jullie allemaal reageren, dank je wel.

maar wat is een perpetuum mobile precies ??

ik ben erg nieuwsgierig naar wat dit is !!

M.vr.groet,

verdi.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Mechanisch voort bewegen

Ja, het is leuk dat wij reageren. Maar we reageren niet voor Jan-met-de-korte-achternaam. We gaan in op jouw vraag, en dan zou het fijn zijn als jij op jouw beurt op ónze vragen ingaat.

Dus, wat bedoelde je nu met je eerste post?

Voor nieuwe vragen kun je het beste een nieuw topic openen, maar probeer eerst eens perpetuüm mobile in te kloppen bij Google. Dan heb je je antwoord een stuk sneller dan wanneer je hier een nieuw topic opent.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: Mechanisch voort bewegen

verdi schreef:wat is een perpetuum mobile precies ??

ik ben erg nieuwsgierig naar wat dit is !!
Zie in dat geval http://nl.wikipedia.org/wiki/Perpetuum_mobile
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Gebruikersavatar
Berichten: 26

Re: Mechanisch voort bewegen

verdi schreef:Je hebt een wiel, met aan de binnen kant tanden en in het midden van dit wiel zit een klein wieltje met aan de buitenkant tanden.

Deze twee draaien beide dezelfde richting op, bijvoorbeeld; rechtsom.

En dan is er nog een wiel dat tussen het grote en het kleine wiel inzit.

Dit wiel draait linksom.


Als het grootste en het kleinste tandwiel allebei rechtsom draaien zal het middelgrote wiel dat ertussen zit braaf meedraaien en dus niet op vier uur blijven staan.
Morgen is het ook vandaag...

Berichten: 3

Re: Mechanisch voort bewegen

hallo ,

ja mijn vraag is of dit mogelijk is, zo als ik het bedoel dus.

en als dat echt kan, dan kan men vooruit komen zonder bezine of elektriciteit.

dat zou geweldig zijn toch!!

in dit geval word er dan gebruikt gemaakt van de zwaartekracht, want het middelgrote wi9el moet wel zo zwaar zijn dat het steeds naar onder wil , maar het zal nooit onder op de grond komen omdat de andere twee tandwielen juist omhoog draaien.

gr, verdi

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Mechanisch voort bewegen

en als dat echt kan, dan kan men vooruit komen zonder bezine of elektriciteit.
Dat is dus een perpetuum mobile, en dat kan echt niet.

Verder is je verhaal nog steeds onduidelijk. Laat er eens een plaatje van zien.

Reageer