Molmassa onbekend zuur

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

Molmassa onbekend zuur

hallo, dit is al de tweede keer vandaag dat ik het forum nodig heb, ik probeer mijn scheikunde kennis een beetje op te krikken want dat lijkt voor een bioloog echt helemaal nergens op. De opdracht waar ik niet uit kom is als volgt:

ik heb 100 mL demiwater met daarin 0.70575 gram van een eenwaardig zuur (HA) opgelost, men voegt 3 druppels van een geschikte indicatoroplossing toe. voor de titrtatie is 34.24 mL 0.1010M natronloog (NaOH) nodig, bereken de molmassa van het onbekende zuur

hoe moet ik hiermee beginnen? is de pH van de oplossing 7 na de titratie? of denk ik helemaal verkeerd? ik hoop dat iemand mij hiermee op weg kan helpen, alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.276

Re: Molmassa onbekend zuur

is de pH van de oplossing 7 na de titratie?
Ga daar maar gerust van uit. Want ook zal zou die pH eerder 9 zijn (bijvoorbeeld bij gebruik van fenolftaleïne) dan is de fout die dat veroorzaakt verwaarloosbaar vanwege het logaritmische van die pH schaal.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.963

Re: Molmassa onbekend zuur

hoe moet ik hiermee beginnen? is de pH van de oplossing 7 na de titratie? of denk ik helemaal verkeerd? ik hoop dat iemand mij hiermee op weg kan helpen, alvast bedankt!
Begin eens met de reactievergelijking op te schrijven.

En hoeveel mol natronloog heeft er gereageerd op het stoichiometrisch punt?
"Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm" - Winston Churchill

Reageer