Autocad vraagje over rendering

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Autocad vraagje over rendering

Ik heb een simpel model, dat in principe niet parfect natuur getrouw weer moet worden gegeven, maar ik wil wel duidelijke afbeeldingen.

Als ik iets render met Autocad 2008 komen de randen nooit scherp uit. Ik kan wel een beetje spelen met schaduw maar dat maakt het niet altijd duidelijker op.

Heeft iemand enige tips voor het duidelijk weergeven van modellen?

Ik heb een voorbeeld binnengevoegd dat laat zien dat doordat de randen niet duidelijk weergegeven zijn, het model niet duidelijk is.
worstrender.png
worstrender.png (665 KiB) 349 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Autocad vraagje over rendering

Kan je het niet exporteren naar een formaat dat blender gebruikt? Dat lijkt mij veel handiger om het geheel af te werken. Van autocad in 3D heb ik geen/weinig kennis.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Autocad vraagje over rendering

dat blender is dan weer wat te veel van het goede. Ik had gehoopt dat het gewoon wat instellingen zouden zijn in Autocad.

Berichten: 97

Re: Autocad vraagje over rendering

stel die vraag eens op het forum van www.cadsite.be
De gebruiker voorheen bekend als kolonelvonklink.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Autocad vraagje over rendering

Bedankt voor de site.

Tja, als ik zo die link bekijk denk ik niet dat ik zoveel opties heb. Ik gebruik Autocad 2008 en dat renderen is gewoon nog niet zo uitgewerkt in de vroegere paketten.

Reageer