Springen naar inhoud

Vga in asm.


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Bert F

    Bert F


  • >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 november 2011 - 12:23

bij het schrijven van een vga driver in asm vraag ik me af welke variabelen ik dien uit te lezen zodat ik weet of het scherm gestopt is met opvullen.
dit om flikkeringen te vermijden.

Iemand enig idee? Groeten.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

ZVdP

    ZVdP


  • >1k berichten
  • 2097 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 november 2011 - 14:38

Assembly Language: The True Language Of Programmers

pagina 57: poort 3dah, bit 3 is vertical retrace

p32: retrace:
WaitRetrace proc pascal far
mov dx,3dah;Input Status Register 1
@wait1:
	in al,dx;Bit 3 = 0 if ray is constructing image
	test al,8h
	jnz @wait1
@wait2:
	in al,dx;Bit 3 = 1 if retracing
	test al,8h
	jz @wait2
ret;Ray is now at the very bottom of the screen
Endp
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower
Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

#3

Bert F

    Bert F


  • >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 november 2011 - 12:29

Bedankt.





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures