Meeloop stage en contact met beroeps wetenschappers nodig voor sectorwerkstuk

Reageer
Berichten: 1

Meeloop stage en contact met beroeps wetenschappers nodig voor sectorwerkstuk

zoals ik al in de titel zei: ik heb een meeloop stage en contact met beroeps wetenschappers nodig voor een zogeheten sector werkstuk.

wat houd het sector werkstuk in?

ik zit nu in MAVO 4, omdat dit de examenklas is moet elke leerling een zogeheten sectorwerkstuk maken.

Dat houd in dat je onderzoek gaat doen naar je studie sector, in mijn geval is dat techniek.

Daarbij moeten we een paar meeloop dagen of een korte meeloop stage van maximaal 5 dagen hebben gedaan.

Ook onderzoek op internet en boeken is wel handig.

Even als onderzoek naar beroep moeten we ook onderzoek doen naar verdere studies.

Ik heb als titel van mijn sectorwerkstuk gekozen voor: Biologie of toch een andere wetenschap?

Daaruit kan je dus inderdaad concluderen dat wetenschap zowieso mijn verdere opleiding gaat bepalen.

Ik weet dat in dat geval MAVO niet goed van pas komt, maar ik ga zowieso eerst nog als het kan HAVO en dan HBO doen en anders MBO en dan HBO.

Ik zou graag eens praten of mailen met een beroeps Bioloog en ook een Hobbie Bioloog. Hetzelfde ook voor andere wetenschappen.

Ik woon in zeeland in Axel dat is dus helemaal in het zuiden, dus als iemand een goede meeloop stage of meeloop dag weet zou dat fijn zijn. Of als u zelf beroeps wetenschapper bent en in de buurt woont of werkt en nog een goed idee heeft van een interview of een kijkje komen nemen zou dat ook meer dan welkom zijn.

Natuurlijk blijf ik zelf ook nog gewoon doorzoeken.

Het mooiste zou zijn om een keer te mailen of te praten met een paleontoloog, het is mijn kinderdroom dat te worden al gaat dat gewoon niet lukken op MAVO. Ik heb ook zeker geen laag IQ waardoor ik op MAVO zit maar ik ben slecht in talen als duits en frans. latijns moet lukken maar dat krijg ik gewoon niet op MAVO.

Ik heb mee een tijd gelden verdiept in de Entomologie en daarvoor al in de herpetologie maar dat was niet zozeer studie gericht maar meer hobbie gericht.

Ik hoop goede reacties te krijgen waar ik natuurlijk ook iets aan heb :P . dus alvast bedankt voor de reacties en ik hoop snel iets van iemand te horen ;) . (ik heb geprobeerd het zo overzichtelijk mogelijk te houden)

Reageer