[overig] Hoe kan ik dit het beste namaken in Latex?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 41

[overig] Hoe kan ik dit het beste namaken in Latex?

Hallo, voor school heb ik een soort overzicht gemaakt voor om te herkennen welke primitiveer methode je nodig hebt in een bepaalde situatie. Alleen weet ik niet of mensen op dit forum zich bezighouden met dingen als Latex, maar ik hoop van wel, want zelf snap ik er geen bal van.

Ik weet niet hoe ik tekst kan laten passen in een \node. Elke keer als ik iets type of iets toevoeg veranderd mijn hele stukje tekst en valt het weer buiten mijn flowdiagram.

Dit is hoe het er nu uit ziet
Schermafbeelding 2024-05-12 221604.png
Een beetje rommelig.

Hoe behouw ik mijn structuur?

Technicus
Berichten: 1.171

Re: [overig] Hoe kan ik dit het beste namaken in Latex?

https://www.overleaf.com/learn/latex/La ... Flowcharts

Hierboven staat in het hoofdstuk “text width” een goed voorbeeld.
Je hoeft geen minipage te maken en kan een “text width” opgeven. Heb je meer text, dan wrapt hij vanzelf naar de volgende regel.


Maar eerlijk gezegd, een flowchart schrijven in latex doe je alleen als het écht niet anders kan. Ze zijn lelijk. Lastig te customizen en renderen langzaam.
Je kan ook www.draw.io downloaden/gebruiken om gratis flowcharts te tekenen. En dan een screenshot invoegen.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.409

Re: [overig] Hoe kan ik dit het beste namaken in Latex?

Ik gebruik altijd pydot in python en dan importeer ik de afbeelding met de flowchart in latex. Dat gaat heel snel.

Berichten: 41

Re: [overig] Hoe kan ik dit het beste namaken in Latex?

CoenCo schreef: ma 13 mei 2024, 20:15 https://www.overleaf.com/learn/latex/La ... Flowcharts

Hierboven staat in het hoofdstuk “text width” een goed voorbeeld.
Je hoeft geen minipage te maken en kan een “text width” opgeven. Heb je meer text, dan wrapt hij vanzelf naar de volgende regel.


Maar eerlijk gezegd, een flowchart schrijven in latex doe je alleen als het écht niet anders kan. Ze zijn lelijk. Lastig te customizen en renderen langzaam.
Je kan ook www.draw.io downloaden/gebruiken om gratis flowcharts te tekenen. En dan een screenshot invoegen.
Heel erg bedankt! Ik zal het op die manier doen.

Berichten: 41

Re: [overig] Hoe kan ik dit het beste namaken in Latex?

wnvl1 schreef: ma 13 mei 2024, 21:21 Ik gebruik altijd pydot in python en dan importeer ik de afbeelding met de flowchart in latex. Dat gaat heel snel.
ik weet helaas te weinig van python hahaha

Reageer