Springen naar inhoud

Francium In Water

• Log in om te kunnen reageren

Quyxz

Quyxz

• >100 berichten
  • 166 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 oktober 2005 - 18:46

Heeft iemand een filmpje van een blok(je) francium dat in water wordt gegooid? Ik weet dat francium radioactief is, maar heeft iemand er een filmpje van? :?:

Als echt niemand er ene filmpje heeft, dan graag een filmpje van cesium in water. Alvast bedankt! :shock:
Op 2 oktober 2005 schreef Quyxz het volgende:
Hartstikke bedankt dat je me wilde helpen! Maar ik was ff dom en dacht niet aan Wikipedia.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 oktober 2005 - 18:57

Reaction of francium with water
Francium is very scarce and expensive. It is umlikely that anyone has ever reacted the metal with water. However, given that all the other Group 1 elements react to form colourless solutions of the hydroxide and hydrogen gas (H2), it would be strange were francium not to do the same. The resulting solution would be basic because of the dissolved hydroxide. The reaction would probably sbe faster than that of caesium - in other words dangerously quick.

2Fr(s) + 2H2O(l)  2FrOH(aq) + H2

http://www.webelemen...xt/Fr/chem.html

Een filmpje van kalium is wel te vinden. (probeer dit niet thuis :shock: ) Zelf al zou je het willen proberen dan kan je niet makkelijk aan de geschikte materialen komen :wink: )

http://www.webelemen...text/K/key.html
"Meep meep meep." Beaker

wim600008149

wim600008149

• >250 berichten
  • 575 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 oktober 2005 - 18:58

Verschillende filmpjes vind je op :

http://www.theodoreg.../Stories/011.2/

Het betreft echter wel Natrium.
Ook dit niet zelf proberen !

Quyxz

Quyxz

• >100 berichten
  • 166 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 oktober 2005 - 19:02

I know, I know. Natrium hebben we bij scheikunde nog gedaan in water. En ik weet ook in het periodiek susteem hoe lager de stof staat in groep 1 hoe heftiger hij reageert met water, daarom wil ik dus een filmpje van Francium in water want dat is het hefstigst! :shock:
Hartstikke bedankt dat je me wilde helpen! Maar ik was ff dom en dacht niet aan Wikipedia.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 oktober 2005 - 19:17

Dat bestaat dus niet. Niemand heeft ooit zoveel francium bij elkaar gekregen zodat het met water kan reageren. (zie mijn vorige post)
"Meep meep meep." Beaker

Quyxz

Quyxz

• >100 berichten
  • 166 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 oktober 2005 - 19:19

Dat bestaat dus niet. Niemand heeft ooit zoveel francium bij elkaar gekregen zodat het met water kan reageren. (zie mijn vorige post)

O zo, natuurlijk omdat het een kunstmatige stof is! :?:

Maar heeft iemand dan wel een filmpje van cesium in water? :shock:

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 oktober 2005 - 17:39

het is niet kunstmatig volgs mij, gewoon zeldzaam

• Gast

Geplaatst op 11 oktober 2005 - 17:53

Francium is een vervalproduct van actinium en heeft zelf een zeer korte halfwaarde tijd (de langste is 22 min. van een bepaald isotoop). Op elk gegeven moment is er maar een zeer kleine hoeveelheid Francium aanwezig in de aardkorst.

Als het zou kunnen zie ik trouwens liever fluorgas over gesmolten francium geleidt, dan het spul in water. :shock:

wim600008149

wim600008149

• >250 berichten
  • 575 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 oktober 2005 - 18:03

Als het zou kunnen zie ik trouwens liever fluorgas over gesmolten francium geleidt...

Wat geeft dat dan?

Bramtico

Bramtico

• >25 berichten
  • 48 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 oktober 2005 - 04:59

O zo, natuurlijk omdat het een kunstmatige stof is! ;)

Maar heeft iemand dan wel een filmpje van cesium in water? ;)

die bestaan wel, die kun je opgoogelen.. maar daar heb ik nu geen zin in :shock: suc6

Quyxz

Quyxz

• >100 berichten
  • 166 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 oktober 2005 - 23:42

die bestaan wel, die kun je opgoogelen.. maar daar heb ik nu geen zin in  :shock: suc6

Wat denk je dat ik gedaan heb? ;) Maar ik heb nog niet echt goed gezocht. ;)

Eerste result bij een simpele search. ;)

http://www.google.nl... in water&meta=

Lala

Lala

• >1k berichten
  • 3149 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 oktober 2005 - 13:29

Eeuh, die eerste link gaat over een cesiumchloride gradiŽnt, een isolatiemethode om de inhoud van de cel van elkaar te scheiden. Das nou niet bepaald een filmpje van cesium in water....
Appareo decet nihil munditia?

Quyxz

Quyxz

• >100 berichten
  • 166 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 oktober 2005 - 19:05

Eeuh, die eerste link gaat over een cesiumchloride gradiŽnt, een isolatiemethode om de inhoud van de cel van elkaar te scheiden. Das nou niet bepaald een filmpje van cesium in water....

Ja, bij mij nu ook... :shock:

Naja, vorige keer was het een link naar dit topic. :wink:

• Gast

Geplaatst op 03 november 2005 - 01:02

Het is een afvalprodukt en er is weldegelijk genoeg bij elkaar te krijgen voor een reactie met water. Heb je Brainiacs niet gezien met Cesium? Dat was nog niet eens een milligram. Van Fr hoef je als je berekent nauwelijks een microgram te hebben om een watertoren volledig te doen verdwijnen.
Zinloos, maar wel leuk. ^^

Elmo

Elmo

• >1k berichten
  • 3437 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 november 2005 - 07:40

Van Fr hoef je als je berekent nauwelijks een microgram te hebben om een watertoren volledig te doen verdwijnen.
Zinloos, maar wel leuk. ^^

Kun jij die berekening eens laten zien?
Never underestimate the predictability of stupidity...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures