Wiskundige en natuurkundige analyse van verbanden

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 6

Wiskundige en natuurkundige analyse van verbanden

Hallo,

Ik moet een PO inleveren over verbanden.

ik snap het niet helemaal, ik loop namelijk vast bij de verbanden.

en deze vragen:

Wiskundige analyse

Je geeft in een korte doch volledige tekst aan welk verband er zichtbaar is in de grafiek en hoe je dat hebt onderzocht. Geef ook de formule van de trendlijn die Excel geeft. Het kan een kwadratisch/ wortel/ omgekeerd evenredig/ omgekeerd kwadratisch (of evenredig) / exponentieel verband zijn.

5. Natuurkundige interpretatie

Je vergelijkt het verband dat je hebt onderzocht met de formule die je in binas of van je docent krijgt voor dat verband. Is het inderdaad zo dat de formule uit binas overeenkomt met de formule die je hebt gevonden?

Verklaar eventuele verschillen.

Een voorbeeld is

met deze gegevens

Afstand (s) in centimeter (cm) Stroomsterkte (I) in Watt per vierkante meter (W/m2)

50 0,10

45 0,30

40 0,30

35 0,40

30 0,50

25 0,60

20 0,90

15 1,50

10 3,80

5,0 9,7

Hoe kan ik dan het verband onderzoeken? en als ik het verband weet, hoe zou ik dat met een 'normale' formule moeten vergelijken?

hopelijk kunnen jullie me op weg helpen!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Wiskundige en natuurkundige analyse van verbanden

Hoe kan ik dan het verband onderzoeken?
"Geef ook de formule van de trendlijn die Excel geeft".
en als ik het verband weet, hoe zou ik dat met een 'normale' formule moeten vergelijken?
" Het kan een kwadratisch/ wortel/ omgekeerd evenredig/ omgekeerd kwadratisch (of evenredig) / exponentieel verband zijn."

tja, dan is het dus maar een kwestie van weten hoe een kwadratisch/ wortel/ omgekeerd evenredig/ omgekeerd kwadratisch (of evenredig) / exponentieel verband er in het algemeen grafisch en formulegewijs uitzien.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer