Massabalans

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 17

Massabalans

1.De voeding van een rectificatiekolom bedraagt 6000kg/uur. Het binair mengsel bestaat uit 35m% ethanol en 65m% 1-butanol. Het destillaat bevat 92m% ethanol en 8m% 1-butanol. Het residu bevat 12m% ethanol en 88m% 1-butanol. De refluxverhouding is 2

A. hoeveel destillaat komt er uit de kolom per uur

B. hoeveel residu komt er per uur uit de kolom

ik vraag me af wat de refluxverhouding zijn toepassing is in de elimineermethode

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Massabalans

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 17

Re: Massabalans

Ben even afwezig dus de reactie komt in de loop van de middag, en aan dat stukje heb ik wel wat ja

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Massabalans

ik vraag me af wat de refluxverhouding zijn toepassing is in de elimineermethode
Ik begrijp niet wat je hier zegt, maar dat is niet belangrijk want om vragen A en B te beantwoorden heb je de refluxverhouding niet nodig (wellicht wel voor andere vragen die je nog niet noemt) dus zoek het nog niet te moeilijk.

Ik neem aan dat m% massa% betekent?

Je hebt een voeding F, met bekende samenstelling, die gesplitst wordt in een destillaat D, met bekende samenstelling, en een residu B, ook met bekende samenstelling. Stel de massabalansen op voor elke component, en los D en B algebraïsch op.
Hydrogen economy is a Hype.

Reageer