Springen naar inhoud

[matlab] cirkel uit 3d grafiek snijden

• Log in om te kunnen reageren

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 november 2011 - 17:00

Ik heb een 3D plot van iets dat cirkelvormig is. Nu wil ik wat statistiek uitvoeren op enkel de data die binnen een cirkel valt. (dus een cirkel in het xy vlak, waarvan ik de z waarde wil hebben)

Als het een vierkant was, was het simpel geweest, dan kan ik gewoon een submatrix maken. Maar niet met een cirkel.

Ik denk ik vraag het hier even, omdat ik er niet zelf zal uit komen hoe dit op te lossen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Xenion

Xenion

• >1k berichten
  • 2606 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 november 2011 - 17:15

Ik zou de omringende vierkant nemen en dan op de punten daarin de cirkelvergelijking toepassen (x≤ + y≤ < R≤) om de relevante punten te isoleren.

317070

317070

• >5k berichten
  • 5567 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 november 2011 - 18:06

Ik heb een 3D plot van iets dat cirkelvormig is. Nu wil ik wat statistiek uitvoeren op enkel de data die binnen een cirkel valt. (dus een cirkel in het xy vlak, waarvan ik de z waarde wil hebben)

Als het een vierkant was, was het simpel geweest, dan kan ik gewoon een submatrix maken. Maar niet met een cirkel.

Ik denk ik vraag het hier even, omdat ik er niet zelf zal uit komen hoe dit op te lossen.

Hoe is je dataset opgebouwd? Is het een lijst met punten? Of zijn het bins met daarin een hoogte?

Het beste wat je volgens mij kunt doen is overgaan naar de eerste vorm (lijst van punten) en daarop je statistiek uitvoeren. Anders kun je ook alle bins buiten de cirkel op nul zetten, dat zou niets aan de statistiek mogen veranderen.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet
And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign
-Alanis Morisette-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures