Springen naar inhoud

Waterstofperoxidegehalte

• Log in om te kunnen reageren

jayjayrt

jayjayrt

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 november 2011 - 13:54

Hallo,

Voor school moet ik het waterstofperoxidegehalte in een waterstofperoxide-oploosing bepalen. De oplossing die ik krijg bevat ca. 3 massa-% waterstofperoxide. Ik moet het precieze gehalte gaan bepalen en de proef 3x uitvoeren.

Nou heeft school bedacht om 3 buisjes te nemen en daar verschillende stoffen in te doen en te kijken waarbij de reactie verloopt.
1e buisje: marmerpoeder
2e buisje: bruinsteenpoeder
3e buisje: sap van geraspte aardappel

Maar toch kom ik er nog niet helemaal uit en begrijp ik niet precies wat ik nou moet doen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Gr. Jurjen

Veranderd door In physics I trust, 20 november 2011 - 14:16

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

In physics I trust

In physics I trust

• >5k berichten
  • 7384 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 november 2011 - 14:15

Dit onderwerp past beter in Huiswerk en Practica en is daarom verplaatst.
"C++ : Where friends have access to your private members." — Gavin Russell Baker.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 22 november 2011 - 13:44

Iemand die hier een handje kan toesteken?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

wesleyc

wesleyc

• >25 berichten
  • 99 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 november 2011 - 13:56

Hallo,

Voor school moet ik het waterstofperoxidegehalte in een waterstofperoxide-oploosing bepalen. De oplossing die ik krijg bevat ca. 3 massa-% waterstofperoxide. Ik moet het precieze gehalte gaan bepalen en de proef 3x uitvoeren.

Nou heeft school bedacht om 3 buisjes te nemen en daar verschillende stoffen in te doen en te kijken waarbij de reactie verloopt.
1e buisje: marmerpoeder
2e buisje: bruinsteenpoeder
3e buisje: sap van geraspte aardappel

Maar toch kom ik er nog niet helemaal uit en begrijp ik niet precies wat ik nou moet doen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Gr. Jurjen

Je moet,begrijp ik, eerst experimenteel vaststellen welke van deze drie stoffen reageert met waterstofperoxide.
Zodra je dat weet moet je nagaan welke stoffen er dan precies met elkaar reageren, dus bijv. Waaruit bestaat marmerpoeder? Welke reactie vind er dus precies plaats?
Vervolgens zal je tijdens je experiment moeten kunnen bepalen:
1 wanneer de reactie afgelopen is
2 welke hoeveelheden hebben gereageerd (bijv. 10 ml oplossing met 5 gram marmerpoeder)
Aan de hand daarvan ga je berekenen hoeveel waterstofperoxide er dus in de oplossing heeft gezeten.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures