Constructiemechanica 3 zakking in een punt

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 15

Constructiemechanica 3 zakking in een punt

Afbeelding

oplegreactie is al berekend en er zit een moment van 19.25 KNm bij de muurinklemming voorzover relevant.

gevraagd zakking in punt d. ik heb geprobeerd de puntlast van de oplegreactie naar d te verplaatsen, waardoor er een tegengesteld moment natuurlijk bijkomt die je mee moet nemen. ik kom hiermee echter maar niet op 5.867mm wat het zou moeten zijn.

vergeetmenietjes:

tgv punt last=

Fl³

-------

3EI

tgv punt moment=

Ml²

-------

2EI

het probleem is volgens mij dat je de kracht in de oplegreactie helemaal niet kunt verplaatsen. hoe is deze vraag dan op te lossen? aanemen van hoekverdraaingen phiA en vervolgens de zakking door hoekverdraaingen x horizontale afstand? Ik kom er maar niet uit..

Berichten: 133

Re: Constructiemechanica 3 zakking in een punt

churde schreef:Afbeelding

oplegreactie is al berekend en er zit een moment van 19.25 KNm bij de muurinklemming voorzover relevant.

gevraagd zakking in punt d. ik heb geprobeerd de puntlast van de oplegreactie naar d te verplaatsen, waardoor er een tegengesteld moment natuurlijk bijkomt die je mee moet nemen. ik kom hiermee echter maar niet op 5.867mm wat het zou moeten zijn.

vergeetmenietjes:

tgv punt last=

Fl³

-------

3EI

tgv punt moment=

Ml²

-------

2EI

het probleem is volgens mij dat je de kracht in de oplegreactie helemaal niet kunt verplaatsen. hoe is deze vraag dan op te lossen? aanemen van hoekverdraaingen phiA en vervolgens de zakking door hoekverdraaingen x horizontale afstand? Ik kom er maar niet uit..
Hallo,

Je moet nog φc uitrekenen.

Groet.

Berichten: 15

Re: Constructiemechanica 3 zakking in een punt

josias schreef:Hallo,

Je moet nog φc uitrekenen.

Groet.
ah ik was het "kwispel-effect" er vergeten bij op te tellen. er hoeft helemaal niet geschoven te worden met krachten.

als iemand de uitwerking wilt zien stuur me een mailtje.

Berichten: 1

Re: Constructiemechanica 3 zakking in een punt

Hoe heb je die oplegreactie berekend in Cv ?

Berichten: 232

Re: Constructiemechanica 3 zakking in een punt

Hoi Smijl,

Je reageert op een nogal oud onderwerp dus als je de vraagt richt op de vraagsteller heb je kans dat je daar geen reactie meer van krijgt. Om de oplegreactie in C te bepalen zou je hier bijvoorbeeld gebruik kunnen maken van de super positie methode. Zie hier een filmpje waarin deze wordt uitgelegd voor een ligger op 3 steunpunten: http://www.youtube.c...h?v=eOz7YeUOfrA

Het is een goeie oefening om deze theorie nu toe te passen op de in dit topic behandelde situatie.

Reageer