Springen naar inhoud

Zog trein

• Log in om te kunnen reageren

kees1904

kees1904

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 november 2011 - 13:44

Beste mensen,

Ben bezig met het ontwerpen van een afscherming voor op het spoor van 15 lang bij 1.1 meter hoog. Ik wil berekenen hoe de zog van een trein invloed heeft op de constructie. Windkracht kan uitgedrukt worden in N per m2, kan dit ook met het vacuüm dat een passerende trein trekt.

De trein is 3m bij 4m en rijd 140 km per uur. Tussen de trein en mijn constructie zal precies 1 meter zitten.

Heeft iemand enig idee hoe de krachten in kaart gebracht kunnen worden die door het passeren van de trein op mijn constructie werken?

Groet
kees

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

king nero

king nero

• >250 berichten
  • 934 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 november 2011 - 15:33

Ik zou mij meer zorgen maken over de overdruk, vooraan bij een aankomende trein: sommige hebben de aerodynamica van een baksteen.

http://www.lne.be/th...rzoek/trein.jpg

Ik heb geen idee hoe je dit, anders dan experimenteel, enigszins correct zou kunnen benaderen.

Hou er ook rekening mee dat er bouwvoorschriften zijn in de nabijheid van spoorlijnen;
ik betwijfel of je zoiets neer mag planten op slechts 1 m ervan...

Duhh

Duhh

• >100 berichten
  • 103 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 november 2011 - 17:27

Juist kees

1 meter van de spoorstaaf af (vanaf het hart gemeten) zit je binnen het pvr (profiel van vrije ruimte) en mag je dus niet bouwen. daarnaast is de druk inderdaad sterk afhankelijk van de earodynamica welke een gemiddelide van de gehele voor/achter kant maar welke per deel stark kan verschillen. dus bijvoorbeeld bij de voorruit komt een piek .. je zal dus marge moeten nemen.

dus oppervlak en snelheid alleen zijn echt niet genoeg. De earodynamische waarde is zeker van grote invloed.
www.duhh.nl

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures