haelan951 hulpmiddel in de bestrijding tegen kanker of niet?

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 1

haelan951 hulpmiddel in de bestrijding tegen kanker of niet?

Wie kan mij meer vertellen over haelan 951. ik heb via via gehoord dat het goede resultaten geeft bij de bestrijding van kanker. op internet vind ik alleen voorbeelden van mensen uit de VS. Ver van me Bed dus. Misschien zijn er in Nederland ook goeie resultaten of juist niet, ik verneem ze graag.

Berichten: 8.614

Re: haelan951 hulpmiddel in de bestrijding tegen kanker of niet?

Op de Nederlandse site over Haelan 951 staan diverse interviews met mensen die het product gebruikten. Ik zou ze echter wel met een korreltje zout nemen, ook omdat Haelan 951 geen geneesmiddel maar een voedingspreparaat is.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: haelan951 hulpmiddel in de bestrijding tegen kanker of niet?

een zooitje aminozuren, van leuk klinkende eiwitten, isoflavonen, vitaminen....het is allemaal niet slecht voor je, maar revolutionair zou ik het niet willen noemen. Ga gevarieerd eten en je komt wel aan je benodigde voedingsstoffen, daar is zo'n flesje wonderwater niet voor nodig.

Clichématig maar ik zeg het toch: we kunnen al een paar miljoen jaar zonder...zal nu niet anders zijn.
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 3.165

Re: haelan951 hulpmiddel in de bestrijding tegen kanker of niet?

een zooitje aminozuren, van leuk klinkende eiwitten, isoflavonen, vitaminen....het is allemaal niet slecht voor je, maar revolutionair zou ik het niet willen noemen. Ga gevarieerd eten en je komt wel aan je benodigde voedingsstoffen, daar is zo'n flesje wonderwater niet voor nodig.
Akkoord. Het is dus ook geen medicijn maar gewoon een voedingssupplement!

Bij een gezonde voeding heb je in principe (pathologie en genetische pech uitgezonderd) sowieso geen voedingssupplementen nodig, bovendien neem je al vaak voedingssupplementen in via gewone voeding: oa fruitsap, boter en zelfs cruesli.

Bedenk dat je ook te veel vitaminen kan innemen!

Vitaminen kunnen wel degelijk toxisch zijn, vooral vitamine A en vitamine D maar ook sommige B-vitaminen.

Ook vitamine C kan bijvoorbeeld toxisch zijn maar dan moet je zulke absurde hoeveelheden slikken dat het op dit moment in principe is uitgesloten.

Als de voedingsindustrie echter zo doorgaat...

Wanneer je jouw dieet aanvult met vitaminen omdat je bijvoorbeeld weinig groenten eet dan krijg je bovendien altijd nog een tekort aan vezels. De kans is groot dat je ook van andere voedingsstoffen te weinig binnenkrijgt.

Vitaminepilletjes zijn dus, zelfs voor de gemakszuchtige consument, geen vervanging voor gezonde voeding, hooguit is het een aanvulling!
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Berichten: 8.614

Re: haelan951 hulpmiddel in de bestrijding tegen kanker of niet?

Uiteraard ben ik het eens met jullie scepsis t.o.v. Haelan 951 (wie ben ik om te twijfelen aan het woord van twee almachtige Main Moderators).
albert davinci schreef:Vitaminen kunnen wel degelijk toxisch zijn, vooral vitamine A en vitamine D maar ook sommige B-vitaminen.

Ook vitamine C kan bijvoorbeeld toxisch zijn maar dan moet je zulke absurde hoeveelheden slikken dat het op dit moment in principe is uitgesloten.
Alle stoffen zijn uiteindelijk toxisch, als je er maar genoeg van inneemt (denk maar aan sterfgevallen als gevolg van een overdosis water).

Zie ook hier voor o.a. een tabel met de maximaal veilige dosis van alle vitaminen en voor de symptomen bij overdosis.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: haelan951 hulpmiddel in de bestrijding tegen kanker of niet?

Uiteraard ben ik het eens met jullie scepsis t.o.v. Haelan 951 (wie ben ik om te twijfelen aan het woord van twee almachtige Main Moderators).
Nouja, je zou best een deskundige op het gebied van het menselijk lichaam kunnen zijn, maar dan heb je weer de pech dat je het tegen een moleculair bioloog in opleiding (c'est moi) en een geneeskundige in opleiding (die ander) hebt. :D

Dus aan ons woord mag best getwijfeld worden, zolang je het zelf maar beter weet :D

Overigens vind ik wel dat als iemand dit koopt en drinkt, en diegene zich er goed bij voelt, hij/zij dat er vooral mee moet doorgaan. Bestrijding van kanker (wat de TS vraagt) vind ik echter misleidend, op zijn minst. Als het gaat om tegengaan van het ontstaan van kanker ook. Gezond eten bereikt hetzelfde effect namelijk. Als je bang bent kanker te krijgen, heeft het geen zin liters van deze meuk te gaan drinken, daar wordt het iig niet beter van. Ook niet slechter, maar ik kan me lekkerder drankjes voorstellen.
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 8.614

Re: haelan951 hulpmiddel in de bestrijding tegen kanker of niet?

Ik had al een sterk vermoeden over jullie opleiding. Verder was dat stukje ironisch bedoeld. Andere forumleden drukken dit uit met een emoticon, maar aangezien ik eerlijk gezegd gruw van die dingen gebruik ik ze vanzelfsprekend niet. Vandaar de verwarring.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 3.165

Re: haelan951 hulpmiddel in de bestrijding tegen kanker of niet?

Ik had het knipoogje wel door omdat ik jou opmerking kon plaatsen in de context van jouw eerdere posts (is niets voor jou om zoiets te menen).
Verder was dat stukje ironisch bedoeld. Andere forumleden drukken dit uit met een emoticon, maar aangezien ik eerlijk gezegd gruw van die dingen gebruik ik ze vanzelfsprekend niet. Vandaar de verwarring.
Dat is legitiem maar je ziet nu wel waarom de emoticons nuttig kunnen zijn. :D

Ik ben het met je eens dat sommigen ze overvloedig gebruiken maar ik raad iedereen aan om ze in ieder geval te gebruiken wanneer je vermoed dat er twijfel kan bestaan over de lading.

In een gesprek kan dat via miniek en intonatie, op een forum moeten we ons behelpen met die smileys.

Nu het onderwerp toch is aangesneden wil ik jou eventjes vragen wat precies jou achtergrond is op medisch gebied. Jij hebt namelijk nogal een sterke affiniteit met deze topics en geeft vaak goed antwoord.

PS Gelukkig hebben ook moderators lang niet altijd gelijk. :D
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Berichten: 8.614

Re: haelan951 hulpmiddel in de bestrijding tegen kanker of niet?

Dat is legitiem maar je ziet nu wel waarom de emoticons nuttig kunnen zijn. :D
Het is tijd om me over mijn emoticonofobie heen te zetten.
Nu het onderwerp toch is aangesneden wil ik jou eventjes vragen wat precies jou achtergrond is op medisch gebied. Jij hebt namelijk nogal een sterke affiniteit met deze topics en geeft vaak goed antwoord.
Ik heb geen achtergrond op medisch gebied maar ik heb gewoon een breed interessegebied dat (bijna) alle takken van de wetenschap en nog meer beslaat. Veel lezen en zelfstudie doen de rest.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.259

Re: haelan951 hulpmiddel in de bestrijding tegen kanker of niet?

Gezien de veranderde regels mbt onzinnigheid op het forum lijkt me sluiting van dit onderwerp een juiste beslissing.

Haelan is geen geneesmiddel en heeft geen wetenschappelijke onderbouwing. In feite is het dus een kwakzalversmiddeltje en hiervoor is geen plaats op een wetenschapsforum.

-slotje-
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

Gesloten