Springen naar inhoud

Vraagstukken

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

manfred1972

manfred1972

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 november 2011 - 23:15

Hieronder staan enkele vragen. Nu is mijn probleem ik kan ze niet controleren of ik juist te werk ben gegaan.
Nu is mijn vraag of er iemand deze eens wil bekijken en eventueel vraag per vraag wat richtlijnen wil geven en eventueel de uitkomst zodat ik deze ook voor mezelf kan controleren. Alvast bedankt en veel cijfer genot.

1) Een open vat van 2m≥ bevat 1500 kg water (1000kg/m≥) basis van 1.2 m≤. Tot welke hoogte gaat het vat gevuld zijn ?
We warmen het water op tot 50 įC. De densiteit van het warm water op 50 įC=988kg/m≥.Tot welke hoogte gaat het vat nu gevuld zijn ?

2) Een auto verbruikt 10l benzine per 100km. Er wordt aan 60 km/h gereden.
De inhoud van de tank is 60 L
hoeveel km kunt u op 60 km/h afleggen ?
hoeveel uren kunt u met de auto rijden zonder te tanken ?

3) Een rolbrug heeft een bereik van 50 KN, welke massa mag het maximum opheffen ?

4) Een auto van 1000 kg rijdt 100km/h Er komt een obstakel op de baan, de auto moet op 50 m stoppen.
bereken de remkracht. Met deze remkracht de stop afstand bereken als de zelfde wagen 120 km/h rijdt.
Teken de stopafstand curve in functie van de snelheid.

5) Er bestaat een drukverschil op een deur van 20 mbar. Veronderstel dat de deur een opppervlakte heeft van 3m≤. Wat is dan de kracht op de deur.

6) Een lift van 4500 kg moet kunnen stijgen met een snelheid van 3.8 m/s. In de lift mogen we 1500 kg laden. Wat is het vermogen dat de motor moet leveren ?

7) Een auto van 1700 kg rijdt op constante snelheid van 15m/s en heeft 16 kw nodig om de wrijving en lucht weerstand te overkomen. Wat zijn de wrijvings en weerstandskrachten die de motor moet overwinnen.
Wat is de snelheid in km/h ?

8) debiet = 180M≤:h
p1= 3 bar
rho1=rho 2 = 1000 kg/m≥
S1 = 0.01 m≤
S2 = 0.0025m≤
h1=h2
gevraagd p2
Dit is voor een buis met een vernauwing van groot naar klein

9) Een elektrische verwarming warmt een luchtdebiet van 50kg/s op van 5įC tot 10 įC. De soortelijke warmte van de lucht is 1kJ/kgįC. We warmen op met een spanning van 380V. Wat is de nodige stroom ?
Wat is de waarde van de weerstand?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

aadkr

aadkr

• >5k berichten
  • 5441 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 25 november 2011 - 23:29

Om bij vraag1 te beginnen:
1500 kg water neemt een volume in van LaTeX
De bodem van het vat heeft een oppervlak van LaTeX
V=h.A

aadkr

aadkr

• >5k berichten
  • 5441 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 25 november 2011 - 23:51

Vraag2: De auto rijdt op 1 liter benzine een afstand van 10 km
Een volletank is 60 liter
Met een volletank kan hij dus een afstand rijden van 60 .10 =600 km
Als de auto met een snelheid van 60 km/h rijdt, hoeveel uren moet de auto dan rijden om een afstand af te leggen van 600 km

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 25 november 2011 - 23:56

Zoveel vragen in ťťn topic is niet de bedoeling. Dat is enorm onoverzichtelijk; voor jou en voor de helpers. Open je dus een topic voor elke vraag apart (mťt een goede titel)? Op dit topic komt daarom een slotje.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures