Springen naar inhoud

Biobrandstof

• Log in om te kunnen reageren

Djon

Djon

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 november 2011 - 16:02

Goeiedag iedereen,

Ik moet voor mijn PGO-projectje bekijken of de EU doestelling betreffende biobrandstof theoretisch gezien haalbaar is. De doelstelling is dat alle brandstof in 2020 voor 10% bestaat uit biobrandstof. Zou het in Nederland mogelijk zijn om genoeg gewassen te laten groeien om daarmee onze biobrandstof te maken? Of hebben we daar simpelweg niet genoeg landbouwgrond/het juiste klimaat voor?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze vraag. Misschien kennen jullie sites met onderzoeksresultaten die ik zou kunnen gebruiken om een antwoord te vormen?

Groeten,

Daan

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 november 2011 - 06:33

Je beperkt je bij biobrandstof alleen tot gewassen, waarom is dat?
"Meep meep meep." Beaker

Devilfish

Devilfish

• >25 berichten
  • 35 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 december 2011 - 20:04

Het is met de huidige technieken nog nauwelijks rendabel om brandstof te maken uit cellulose afval, daarom zal de biobrandstof productie voorlopig nog concurreren met de gewassen voor voedsel. Ik denk niet dat het landbouw areaal in europa volstaat om zowel aan de voedsel als aan de energiebehoefte te voldoen

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 december 2011 - 00:29

Ik doelde specifiek meer op het afluchten van methaan (de mesthoop in Nederland is enorm). Dit heeft twee functies. Methaan is een veel potenter broeikasgas dan CO2. Dus alleen affakkelen zou al bij kunnen dragen. Ten tweede zou je nog effectief energie kunnen winnen door wat dan ook met deze methaan te stoken.
"Meep meep meep." Beaker

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures